Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Had ik naar mijn vakantie kunnen fluiten?

Stel dat ik vandaag op vlieg vakantie zou hebben gegaan, maar doordat schiphol is afgesloten kunnen we natuurlijk niet heen...
Hoe wordt dat gecompenseert , of heb je gewoon pech gehad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
992

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een pakketreis had geboekt is de touroperator hoe dan ook verantwoordelijk voor jouw reis. Je krijgt dus een voorstel van die touroperator: omboeken of centjes terug.

Heb je een los ticket geboekt krijg je sowieso je centjes terug. Eventuele verblijfskosten in het buitenland. Hotel, huurauto, .andere uitgaven ben je kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig had ik hem toch niet kwijt geweest :-) voor het zelfde geld blijft die vulkaan nog een tijd actief en komt het wel ter sprake.
Dank je wel voor je antwoord.

Andere antwoorden (6)

via je reisverzekering zal je schadeloos gesteld worden. Zoals gisteren op het nieuws was.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zodat je als nog op een later tijdstip kunt gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooral als je ook een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dit ivm. 'vastzitten', en niet terug kunnen komen, en dus langer moet blijven.
Je zou een schadeclaim kunnen indienen bij de Ijslandse autoriteiten,maar die zouden zich(terecht) beroepen op overmacht! Dus helaas... boterhamworst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vanaf schotland naar Nederland wilt, kan je gewoon nog gaan... Maar dan met de boot.
Ik ken namelijk mensen en die hadden gewoon pech gehad.. Maar uiteindelijk konden ze nog wel 3 tickets naar Nederland kopen met de boot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verzekeringsmaatschappijen keren bijna nooit uit bij natuurrampen...dus waarschijnlijk pech.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schade claim zal het wel worden bij ons.
Gelukkig hebben we een goede reisverzekering maar het laatste nieuws is dat als je al tickets had de luchtvaart maatschappij er voor op moet draaien.
Als je een reis hebt geboekt gekoppeld aan een accomodatie schijnt het weer anders te gaan.
In ons geval moet mijn man terug komen uit Nepal en is daar blijven steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een annuleringsverzekering had toch niet? :-I
...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding