Bij reizen naar Indonesie, is daar een visum bij nodig?

Ik reis in mei naar Indonesie, mijn vraag is of het verplicht is om een visum aan te vragen. Ik las namelijk laatst dat het niet meer nodig was. Wil graag zekerheid. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Voor de zekerheid toch maar visum aanvragen:

"Een visum is verkrijgbaar bij aankomst voor een verblijf van maximaal 30 dagen.
Er is geen garantie dat toegang daadwerkelijk verleend zal worden."

http://visum.nl/indonesie-visum
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kierkegaard47
9 jaar geleden
Dat is een link voor een zakenvisum, ik kan mij voorstellen dat de eisen daarvoor anders zijn dan voor een toerist. Ik ga komende zaterdag met een reis van djoser naar indonesie - zij zeggen dat een toeristenvisum ter plekke gekocht kan worden voor ongeveer 35 euro, en mijn ervaring (aan de hand van eerdere reizen) is dat hun informatie wel klopt.
kierkegaard47
9 jaar geleden
oh, sorry, zie dat toeristenvisum er onder staat...
Nederlanders en Belgen kunnen bij aankomst een visum voor Indonesië aanschaffen op een van de internationale luchthavens. De kosten bedragen 35 USD/circa 28 EURO voor een visum tot 30 dagen. Je dient hier contant voor te betalen en dat kan in zowel dollars als euro's. Let op: je dient de betalen met briefgeld. Voor Euro's betekent dit bijvoorbeeld 30 EURO in briefgeld. Je krijgt het wisselgeld in lokale munteenheid terug. Het Visum On Arrival kan in Indonesië eenmalig worden verlengd voor een periode van maximaal 30 dagen, dit kan gedaan worden bij lokale immigratiekantoren. Je hoeft hiervoor dus niet als voorheen Indonesië te verlaten. Voor verblijf langer dan zestig dagen dien je een visum aan te vragen bij de Indonesische Ambassade in Den Haag of in het land waar je woont. Meer informatie vind je op de website van de Indonesische Ambassade in Den Haag.