Omdat ze in het laagseizoen goedkoper zijn . Vraag en aanbod theorie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heet marktwerking.
Als er veel vraag is en het aanbod blijft gelijk kun je meer vragen, als er weinig vraag is dan bied je je product goedkoper aan om de potentionele klant toch binnen te halen. Beter een beetje verdient dan helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat er dan meer vraag naar is en dan de prijs natuurlijk ook stijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat veel mensen geen andere keus hebben dan in het hoogseizoen op vakantie te gaan. Kwestie van opportunisme.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kwestie van vraag en aanbod...

Naar mate het aanbod kleiner en de vraag groter zullen de prijzen systematisch stijgen. En dit heeft alles te maken met marktwerking...

De marktwerking door prijzen in het hoogseizoen omhoog te schroeven heeft er alles mee te maken dat de vraag dan iets kleiner wordt. Als de prijs hetzelfde blijft zal de camping veel eerder niet meer aan de vraag kunnen voldoen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft te maken met een grotere vraag en een gelijk blijvend aanbod, zoals al aangegeven in de andere antwoorden. Misschien verduidelijkt een afbeelding uit de economie deze antwoorden nog meer? Als de "vraaglijn" naar rechts of naar boven verschuift, stijgt de prijs.
Plaatje bij antwoord
Antoni
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Aanvulling: N.B.: De prijs die moet worden betaald, ligt op het snijpunt van de twee lijnen. Als de vraag toeneemt, zal de "aanbodlijn" ook opschuiven, naar boven, want de aangeboden hoeveelheid kan niet worden aangepast aan de vergrote vraag. We kunnen niet opeens veel meer campings bouwen. De hoeveelheid blijft gelijk, de "evenwichtsprijs" stijgt. Dit is de nieuwe prijs, die moet worden betaald in de nieuw ontstane situatie (= het nieuwe snijpunt van de twee lijnen). De nieuwe prijs ligt hoger dan de eerste op een denkbeeldige verticale lijn door het oude en het nieuwe snijpunt van de "vraaglijn" en de "aanbodlijn".
Omdat dan de mensen persé op vakantie willen - zelfs als ze flink moeten dokken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat ze in het hoogseizoen veel meer klenten hebben!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
*klanten
Doordat de vraag per plaats omhoog gaat. Een economische principe is dat als de vraag omhoog gaat de prijs ook omhoog gaat als het aanbod gelijk blijft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hoogseizoen: als de basisscholen vakantie hebben en/of het mooiste weer plaatsvindt. Twee redenen om meer te kunnen vragen dan die andere periode: het laagseizoen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik lees hier allemaal economisch verantwoorde antwoorden maar wat uiteindelijk het enige goede antwoord is is dat je wordt bedonderd omdat je toch geen andere keuze hebt.
de enige juiste prijs is die die geldt op het moment dat de vraag het minst is want zelfs dan wordt er nog winst gemaakt ( lang leve ons economisch stelsel )