Hoe lang moet mijn Paspoort geldig zijn na aankomst in Nederland naar een verblijf in Amerika?

Wij gaan van 13 tot 27 mei met het hele gezin na Amerika op vakantie.
Wat is nu het geval er bestaat erg veel onduidelijkheid over hoe lang je paspoort geldig moet zijn na aankomst in Nederland. En ik krijg geen duidelijk antwoord gevonden op Internet de diverse site's spreken elkaar tegen. De ene site geeft aan dat je paspoort geldig moet zijn geduurde het verblijf, dan zijn er ook nog site's die geven aan 3 of 6 maanden geldig na aankomst in Nederland.
Om geen problemen te krijgen wil ik hier graag een antwoord op niet iedereen heeft een paspoort dat 6 maanden geldig is naar aankomst en er moet dan natuurlijk even een nieuwe komen dat is geen probleem maar is het nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Volgens de Amerikaanse ambassade in Den Haag heeft u een geldig paspoort nodig (staat niet vermeld dat hij langer geldig moet zijn) die aan de biometrische eisen voldoet.

Maar om problemen te voorkomen (adviseert FOX Vakanties) dat uw paspoort bij terugkomst nog minimaal 6 maanden geldig dient te zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
En niet vergeten uw verplichte elektronische reistoestemming (ESTA) aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik het goed heb begrepen is het 90 dagen wat hij nog geldig moet wezen.
De link naar de pagina staat hieronder met een uitgebreid verhaal hierover.