Hoe is de weg naar Slovenië?

Als kind namen mijn ouders ons altijd mee op de fantastische reizen door Europa. Nu heb ik onlangs een topcamping gezien in Slovenië en zou ik graag met ons gezin op avontuur gaan. Echter, wij hebben een vrij oude auto (met weinig km dus hij zal het niet zo snel opgeven) maar dus niet zo veel vermogen. Is dit te doen of zijn de wegen daar te slecht en bergachtig voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Het is behoorlijk goed te doen, wanneer je in Oostenrijk je route een beetje slim uitzoekt hoef je niet over echt hoge bergpassen. Als je via Muenchen en Salzburg rijdt kom je over de Katschbergpas (1650 m) richting Villach-Klagenfurt maar die zou je kunnen vermijden door om te rijden via Wenen. Maar dat is echt een mijl op zeven. Om van Oostenrijk naar Slovenie te komen kun je over de Loiblpas rijden (1370 m, ongeveer even hoog als de Brenner) waar fietsers ook tegenop kunnen; of door de Karawankentunnel (makkelijker).
Overigens hangt erg veel af van de hoeveelheid bagage waarmee je jouw auto vol wilt pakken. Ga je kamperen met een niet te grote tent reken dan op ca. 80 kilo gewicht; dan de personen en hun kleding erbij moet goed te doen zijn. En gewoon in een lage versnelling rijden. het belangrijkste bij rijden in de bergen is bergop, dat je koeling/radiator goed is, en bergaf, remmen op je motor en niet met je rempedaal!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor de uitgebreide info. Probeer mijn vent hiermee over te halen :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In plaats van over de Katschbergpas kan je ook door de tunnel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Leotje
Ja je hebt gelijk, sinds 2009 is dat ook weer een goede mogelijkheid. dus dan wordt het nog makkelijker en hoef je niet om te rijden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt het uitgebreide antwoord! Fijn ook om te weten welke route we het beste kunnen nemen. Groet

Andere antwoorden (1)

De weg naar Slovenie gaat door Duitsland en Oostenrijk, in die landen zijn de wegen zeer goed. Ik zou dan wel een tunnel nemen en niet een bergpas over de alpen.