Wij willen zomer 2011 (met de kids 14-16) van de oostkust naar de westkust van Amerika,iemand goede tips??

Waar moeten we rekening mee houden en wat moeten we zeker niet vergeten,Wij zelf denken aan een camper, of iemand andere goede ideetjes? (van west naar oost mag ook)

Toegevoegd na 59 minuten:
na aanleiding eerste antwoord, wilen 4 weken en denk aan €1000 p.p.p.w

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een camper is geweldig in Amerika, er zijn ook genoeg faciliteiten voor, anders dan hier. Het belangrijkste is dat hij airco heeft en dit hebben ze allemaal! Vooral als je door Nevada rijdt kan het, als je uitstapt, zijn alsof je tegen een muur loopt, zo heet. Houd daar rekening mee.Denk erom altijd voldoende drinkwater bij je te hebben, niet overal zijn tankstations of dergelijks. Soms kom je urenlang niets tegen als je van de route afwijkt.
Rijd ook niet te hard! Vanuit de lucht word je ook in de gaten gehouden! Vooral geen afval weggooien! Voor "littering"staan soms boetes die tot $1000,- kunnen oplopen! Er wordt voor gewaarschuwt, dus bij deze;'littering" betekent afval en "fine"is boete. Als je dus zo`n bord tegenkomt ;"be alert"! Ga in elk geval op een nacht naar Las Vegas met je kids. Is zo leuk om over "the Strip"te lopen. Als je een groep mensen bij elkaar ziet staan alsof ze ergens op wachten, ga erbij staan. Hier wordt een vulkaanuitbarsting gefaked, nep maar spectaculair. Bezoek ook Disney World. Die in Anaheim( Californië) is leuker dan in Orlando(Florida), vind ik persoonlijk. Er staan daar in de buurt stalletjes waar je tickets met soms grote kortingen kunt kopen, dit kan je gerust doen, ze werken gewoon en is geen geldklopperij.
Disney bestaat uit 5 themeparcs en als je alles wilt zien ben je per parc wel een dag zoet. In elk geval is Universal Studio`s een aanrader. Ik zou je aanraden om een route uit te stippelen, folders te halen bij een reisbureau en er de highlights uit te pikken in overleg met vooral de kids. Als die het naar hun zin hebben, heeft iedereen het naar de zin. Heel veel plezier toegewenst! Have fun!

Toegevoegd na 7 minuten:
Las net je toevoeging en € 1000.- per persoon per week is ruim voldoende. De dollar is minder waard, dus krijg je al meer geld voor je geld. Als je daar met Euro`s betaald en die hebben ze graag natuurlijk, leid je dus verlies. Wissel dus in of betaal met Credit Card. Die moet je hebben al is het maar voor de Camper. De borg is erg hoog. Het eten is er erg goedkoop. Het duurste is de camperhuur incl. verzekeringen en evtl. toegangstickets.
Tanken is daar ook niet veel geld en gaat per gallon (ca. 4 ltr)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Allereerst, geweldig plan! En een camper is ook het ideale vervoersmiddel voor een trip door Amerika!

Waar je rekening mee moet houden is dat je geen tankstations voorbij rijd, ze hebben daar lang niet zoveel tankstations als wij, dus lekker volgooien dat ding!

Het spannende moet natuurlijk nog komen, en dat is het uitstippelen van een route! Daar wil ik wel wat advies over geven.

Ik zou beginnen in New York, dat is namelijk een stad waar je niet graag doorheen wil met je camper, dus als je daar heen vliegt en een aantal dagen in de stad doorbrengt en daarna pas je camper op gaat halen scheelt dat een hele hoop gedoe. En van daar uit naar Toronto rijden, dan kun je de Niagra Falls bezichtigen en de wereldstad toronto met haar enorme CN-Toren.

Als ik nog ergens aan denk dan zal ik dat zeker melden, kun je me vertellen hoelang je uit wil trekken voor deze trip en wat het budget is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd er rekening mee dat je behalve je vlucht en de huur van je camper, ook nog best wat geld kwijt bent aan de staanplaats voor de camper.

Mocht je nou niet uitkomen met je geld, dan kun je misschien doen wat wij gedaan hebben: bij je vlucht een grote SUV huren (vanuit NL is goedkoper dan ter plekke!), en bij de eerste de beste Wallmart een goedkope kampeeruitrusting (koepeltent, slaapzakken, luchtbedden, gasstelletje) kopen. En dan met je kampeerspulletjes achterin van nationaal park naar nationaal park rijden en daar kamperen.

Voor de nationale parken kun je het beste een nationale parkpas kopen, als je 3 parken bezoekt heb je de prijs van de pas er al uit. De campings in de parken zijn primitief maar prachtig! Een keer in de paar nachten ga je in een hotelletje (motel 6 bijvoorbeeld, of een andere goedkope keten) om een wasje te kunnen draaien en op een fatsoenlijk bed te slapen.

Wij hebben 3 weken rondgereden door Colorado, Utah en Nevada (Rocky Mountains, Arches Park, Bryce Park, Grand Canyon, Death Valley enzovoorts). We hebben een fantastische tijd gehad en volgend jaar gaan we weer, maar dan inderdaad met de camper.