Wat betekent Tegen betaling: import drank?

Ik ga in juni op reis naar Turkije. hierbij ga ik (voor de eerste keer) met een all-in formule.

Er staat over de drank het volgende:
Alle lokale alcoholische en alcoholvrije drankjes zijn tussen 10.00 en 24.00 uur inbegrepen. Tegen betaling: import drank, Turkse koffie, verse vruchtensappen, drinken in flessen, roomservice en drankjes in de disco.

Wat betekent import drank hier?

Betekent dit dat ik telkens ik een cocktail wil drinken, hier extra voor moet betalen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
6.6K

Antwoorden (2)

Import drank is hier letterlijk te nemen, dus alles wat er geïmporteerd wordt zoals whisky, gin, genever, wijn, alles aan alcoholische dranken wat niet ter plekke gemaakt wordt, maar ... juist! geïmporteerd wordt uit het land waar het verbouwd/geteeld en meestal gebotteld wordt. Let op "meestal" gebotteld, er zijn namelijk grote bedrijven die bijvoorbeeld zelf enorme hoeveelheden van een drank importeren en het vervolgens in hun eigen land bottelen. [ Zoals AH het hier al jaren doet. ], waarna hun eigen naam op de verpakking komt en in kleine lettertjes ook de naam van de "verkopende partij".

Toegevoegd na 2 minuten:
In geval van een cocktail kan dit verschillen, houdt er rekening mee dat per "buitenlandse" drank extra betaald moet worden... Kan dus een dure grap worden, ja dat zou kunnen, je was in ieder geval gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het betekent eigenlijk dat je moet betalen als je een bepaald merk drank wil drinken.
Ga er vanuit dat al je cocktails gemaakt worden van goedkopere alternatieven dus die hoef je niet te betalen maar als je een BaCo (barcardi cola) wil ipv een Cuba Libre (rum cola) dan moet je betalen voor iets wat je ook gratis kan krijgen. Het is allebei hetzelfde, alleen Barcardi moet geïmporteerd worden en is daarom duurder en dus moet jij daarvoor betalen.