Mag een Pool die in Nederland werkt een staanplaats op een vakantiepark huren?

Mijn Poolse collega wil investeren in een stacaravan op een vakantiepark. Naast zijn gezin ontvangen wil hij deze ook verhuren aan andere vakantiegangers. Mag hij een staanplaats huren of kan dat alleen met een Nederlands paspoort?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Natuurlijk mag hij dat gewoon. Waarom zou dat niet mogen? Hij mag ook een bloemkool kopen in de supermarkt.
9 jaar geleden
Hij mag een staanplaats huren. Het kan zijn dat de verhuurder wat extra eisen stelt om het financiële risico te verkleinen. (Een incassoprocedure in Polen starten bij wanbetaling is lastiger dan in Nederland maar als je collega een vast adres in Nederland heeft vervalt dat bezwaar.) Wonen op een recreatiepark is in een aantal gemeenten echter verboden, weer andere gedogen het en weer andere staan het gewoon toe.
Computoon