Wat zijn de grootste verschillen tussen New York en York?

New York en 'Old' York verschillen erg veel. Wat is het grootste verschil? (SCHOOLOPDRACHT (nouja, onderdeel ervan) !) Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bedoeling van huiswerk is dat je je eigen grijze cellen eens gebruikt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een malle schoolopdracht. Is er hier sprake van een malle juf?

Antwoorden (6)

http://www.goeievraag.nl/vraag/new-york-old-york-vergeleken.54191

Toegevoegd na 1 minuut:
c4th:

De enige overeenkomsten die ik me kan bedenken is dat ze beiden York in de plaatsnaam hebben en dat in beide plaatsen overwegend Engels gesproken wordt.
Verder is er niets overeenkomstigs tussen beide steden. Het één is een mooie, oude, historische stad het andere kent weinig historie en is vooral groot en druk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks. +1 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusjes zijn eigenlijk voor Cath he ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal ze doorgeven
Nou ja, York is een stad in Engeland

En New-York is een mega-metropool, de "hoofdstad" van de wereld.

Eigenlijk komt alleen de naam overeen, verder is alles anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
York heeft zijn naam gegeven aan ham: York ham. New York ham bestaat niet.
Frank Sinatra zingt "New York New York" , niet " York York York York:.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel is New York een staat en York een stad.
De grootste stad van de staat New York (tevens grootste stad van Amerika) is New York City (en dat is de officiele benaming).
Ik ga er echter vanuit dat jij in je vraag de stad bedoelt.

De grootste verschillen:
- Aantallen inwoners
New York City heeft zo'n dikke 8 miljoen inwoners, York zo'n kleine 200.000.

- Leeftijd.
New York city heeft als eerste bewoning een aantal indianen gehad, zo rond 1500 terwijl York al rond 7000 voor Christus bewoond werd

- Vervoer:
New York City heeft een grote internationale luchthaven, York niet. NYC heeft metro's, York niet.

- Sfeer:
Dit is persoonlijk, maar ik vind de plaats York veel sfeer uitstralen (vooral rond kersttijd) en dat vind ik niet van NYC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
York is waar de eerste vrijmetselaars zich verzamelden.En toen er een naam werd gezocht voor New York werd het vanuit deze gedachte gedaan.Omdat Amerika zeer beinvloed is door vrijmetselaars kun je dit veel meer terugvinden in de usa.

Nu weet je in ieder geval ook waar de naam wegkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tegenstellig tot New York,heeft York vroeger nooit Amsterdam geheten.