Kan iemand tips geven met het tijdverschil want ik ga naar China(shanghai) en aub tips!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

China heeft maar 1 tijdzone UTC+8. Het tijdsverschil is in de zomertijd 6 uur en in de wintertijd 7 uur. Dat valt dus wel mee.

Om jatlag problemen te voorkomen kan je het beste zo snel mogelijk aan de plaatselijke tijd wennen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je zou bijvoorbeeld wel de eerste dag wat later dan gewoonlijk naar bed kunnen gaan, bijvoorbeeld om 24:00(lokale tijd) en proberen om 6 uur de wekker te zetten. Dan slaap je dus voor Nederlandse begrippen vroeg.

Als je terug reist tegen de tijd in ( van oost naar west) heb je vaak niet zo snel last van een jet lag en ga je de eerste dag weer heel vroeg naar bed.

Zorg dat je in China 's ochtends meteen wordt blootgesteld aan het ochtendlicht (gordijnen open, wandelen). Op die manier wordt je biologische klok snel gelijk gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb daar laatst een programma over op tv gezien. Het blijkt zo te zijn dat als je 16 uur (geloof ik) niet eet, dat je lichaam het slaapritme wat je hebt, laat voor wat het is en zich aanpast aan het eerste het beste eet ritme dat je aanneemt. Als je bij aankomst dus die maaltijd eet, die bij de tijd van daar past, dan zit je gelijk goed in het ritme.
Dus 16 uur voor aankomst niets eten en als je bv 's ochtends aankomt, eerst lekker ontbijten. Blijkbaar kun je dan fit de dag aan en zit je gelijk op de juiste tijd.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klopt dat je je zo snel mogelijk vooral de lokale tijden en ritmes moet richten, ook op eetgebied. Of dat van die 16 uur klopt weet ik niet. Meestal zet je biologische klok zichzelf gelijk als je in het licht wakker wordt en op dezelfde tijden opstaat en naar bed gaat. Het is wel mogelijk om ritmes te verplaatsen, maar dat is denk ik met 6 uur tijdsverschil niet echt nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan gelijk hebben, maar wat ze vooral lieten zien was dat de persoon die 16 uur niet had gegeten, gelijk in het nieuwe ritme zat en dus zijn biologische klok meteen gelijk had staan met de plaatselijke tijd. Zonder toestanden met vermoeidheid in de eerste dagen en zorgen dat je op dezelfde tijden eet, opstaat en gaat slapen. Ik vond dat wel heel indrukwekkend en als ik ooit een verre reis moet maken zal ik dat zeker toepassen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
16 uur niet eten zorgt op zichzelf denk ik al voor vermoeidheid. Vind het geen topoplossing, even los van de vraag of het uberhaupt werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Doenja: ik heb even gegoogled. Dit artikel gaat heel grondig in op Biologische Klokken: http://www.glimmerveen.nl/loes/biologische_klok.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het niet verzonnen. Ze hebben het onderzocht en op tv laten zien.
In die 16 uur zit natuurlijk je vliegtijd die je grotendeels slapend kunt doorbrengen, dus kwa vermoeidheid zal het wel meevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En deze gaat ook over het 16 uur niet eten verhaal: http://www.shiftkalender.be/ploegenwerk.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee verzonnen is het zeker niet. Wat mij betreft een plusje voor het alternatieve antwoord. Maar ik weet niet of het voor 6 uur tijdsverschil heel erg veel zoden aan de dijk zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je som. Leuk dat je het gevonden hebt. En vooral ook leuk dat die 16 uur ook kloppen, want ik was er niet helemaal zeker van of ik het goed had onthouden.
Of het inderdaad voor 6 uur tijdsverschil noodzakelijk is, is een ander verhaal.
Als je daar bent gewoon 1 nacht doorhalen en niet slapen en de volgende avond pas gaan slapen, zit je meteen in het nieuwe ritme, werkt voor mij altijd.

Groeten en veel plezier!