Hiking tips voor een vakantie naar de Lofoten?

Wie heeft goede tips voor een hiking vakantie in de Lofoten in Noorwegen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een vakantie in de Lofoten is een goede keus zeker voor hiking tracks. Het is belangrijk om van te voren goed uit te zoeken welke track je wilt doen. Zelf ben ik 3 weken in de Lofoten geweest en ik heb verschillende websites en maps uitgeprobeerd. Echter kan je het best terecht op de officiele hiking site: http://www.hiking-lofoten.net zij zijn het meest accuraat. Veel plezier daar!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga met de Hurtigruten. Neem voldoende geld mee, het is een duur land. Koop als je gaat hiken gedroogde vis ( wordt verkocht plastic zakjes net als snoep en chips) in een supermarkt ter plekke, lekker en heel handig als eiwitbron. Meestal is het een vorm van stokvis. Even wennen, daarna is het top en het weegt helemaal niets. Veel bergbeklimmers nemen dat daar altijd mee als standaard reserve-eten en als opkikker. Neem zeker ook een heel goed anti-muggenmiddel mee en iets tegen de jeuk en zorg er uiteraard voor dat je heel goed schoeisel hebt, er zijn voornamelijk stenige paden. Houd je aan de tracks en ga niet zelf maar een eind klimmen zonder goede training en spullen en ga nooit alleen op pad. Maar als zodanig zijn de Lofoten helemaal geweldig.