Kun je met Euro's betalen in Zwitserland?

Voor vakantie gaan wij door Zwitserland, indien wij een kopje koffie willen langs de grote wegen, kunnen wij dan met euro's betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K

Het beste antwoord

Dit ligt eraan. In sommige dorpen kun je enkel met de Zwitserse Franc betalen. Sommige winkels/restaurants (vooral in of nabij grotere steden) accepteren ook Euro's. Het nadeel is dan dat zij de omrekenkoers bepalen. Die valt vaak hoog uit. Het slimste is daarom misschien om bij een lokale pinautomaat een (klein) bedrag aan zwitserse Franc op te nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, de Euro wordt maar matig geaccepteerd in Zwitserland. Dit maakt dat een reis naar Zwitserland vaker problemen oplevert bij tol poortjes of bij tankstations. Het is daarom raadzaam om vooraf in Nederland Zwitserse Franken te halen zodat in ieder geval onderweg er geen problemen kunnen ontstaan. Betalen met een creditcard kan wel.