Waarom is het leuk om naar Antwerpen te gaan ?

Als we gaan, dan gaan we met de trein.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwerpen is heel leuk, maar nog leuker is Gent! De sfeer is anders, net iets 'gemoedelijker'. Maar dat is dan mijn persoonlijke ervaring, waarschijnlijk zal je je ook heel goed vermaken in Antwerpen, veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik ben ook in beide geweest en Gent is werkelijkwaar prachtig! in de avond zijn er ook lekker veel activiteiten. maar om het nog maar eens te zeggen, het is echt prachtig

Antwoorden (9)

Antwerpen heeft een gezellig stadscentrum, waar zowel cultuur liefhebbers als shoppers hun hart op kunnen halen.

http://www.toerismevlaanderen.nl/tvl/view/nl/1742004-Antwerpen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je ze lekker kunt eten en shoppen in Antwerpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwerpen is redelijk dichtbij en toch een stad met een heerlijke buitenlandse sfeer.
Prachtige oude gebouwen, heel veel gezellige terasjes.
Als het minder mooi weer is: musea.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn gespecialieerd in chocola en bonbons,nergens zie je zulke aparte gezellige winkeltjes als daar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er het BESTE sparerib restaurant van de wereld zit.

Het heet spareribs, ze serveren er spareribs en niet anders. En ze zijn goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezellig, gemoedelijk, lekker eten, de sfeer
van echt in het buitenland te zijn.
Bruisend stadscentrum.
Gewone en exclusieve winkels, historie
op loopafstand.

Toegevoegd na 6 minuten:
Met de trein is perfect.

Je stapt uit op Antwerpen Centraal en komt direct op de Keyserlei. Via deze winkelstraat kom je in het echte centrum (De Meir/Groenplaats/Markt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er naar de dierentuin.
Ingang zit vlak naast het station.

En daarna lekker in het centrum een bolleke drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Antwerpse Zoo zou ik nóóit meer heengaan. Architectonisch leuk, historisch best interessant om te zien hoe een dierentuin er in de 19e eeuw uitzag, maar veel van de verblijven zijn ronduit ongeschikt om welk dier dan ook in te houden. Ik ben er een paar jaar terug geweest, en zal nooit dit beeld vergeten: een aapje dat in een ijskoude betegelde ruimte werd gehouden, met een klein plukje stro en verder geen attributen om het verblijf ineressant te maken voor de bewoner. Naast het verblijf hing een bordje, met de naam van degene die dit aapje 'financieel geadopteerd' had. Ik keek naar het aapje, dat alleen maar onophoudelijk heen en weer zat te wiegen. En ik keek naar het bordje. En ik dacht: hoe kun je je er in vredesnaam niet vreselijk voor schamen als hier je naam op zo'n bordje staat, als persoon die deze omstandigheden heeft 'mogelijk gemaakt'? We hebben die plek zo snel mogelijk verlaten. We waren gewoon geschokt dat er in een modern land nog zo met beesten omgegaan mág worden. In de zomer zal het er vast leuker uitzien, maar voor veel beesten zijn de winterverblijven volledig ontoereikend. (Min overigens niet van mij.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zeker 15 jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben. Ik heb er destijds geen wantoestanden gezien. Deze dierentuin is overigens de belangrijkste toeristische attractie van heel België. In 2007 werd deze dierentuin uitgeroepen tot de mooiste en best bewaarde 19e eeuwse stadsdierentuin ter wereld. Dit zegt wellicht niets over het welzijn van de dieren, maar ik hoop dat het aapje dat jij er gezien hebt, inmiddels een beter verblijf heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb heb het idee dat er vooral een heel groot verschil is tussen de zomer- en winterverblijven. Het kan best dat het in warmere tijden beter is. Toen ik er was, in de winter dus (3 à 4 jaar geleden) zaten veel dieren in de oorspronkelijke 19e eeuwse verblijven. Klein, kaal en koud. Niet alleen dat ene aapje. Bijvoorbeeld ook de giraffes: ik zag wel dat ze voor de zomer een (wat) grotere uitloop hadden, maar het 19e eeuwse verblijf waar ze voor de winter gestald waren was te klein, te laag, en ze liepen er op een tegelvloer.
omdat Josje van K3 er nu woont ;)
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
omdat in Antwerpen nog een sfeer van grandeur hangt, buiten de grote winkelstraat om vind je dichtbij nog allerhande kleine gezellige winkels buiten de eenheidsworst om, je kunt er voor een leuk bedrag overal lekker eten en drinken, en de mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk

Toegevoegd na 1 minuut:
ik kom er bijna wekelijks