Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de second home mogelijkheden in Thailand voor Duitsers?

Stel dat je in Duitsland woont en je wil een second home in Thailand kopen. Wat zijn dan de mogelijkheden? Zijn er websites? Zijn er makelaarskantoren? Andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
738

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In Thailand kan een buitenlander niets kopen. Alleen de inwoners kunnen daar huizen en grond kopen.

Toegevoegd na 40 minuten:
Op dit moment kan men als buitenlander (nog) geen onroerend goed op eigen naam registreren zoals dat bijvoorbeeld in Nederland of België via het kadaster gebruikelijk is. Alleen Thaise ingezetenen kunnen (bouw)grond op naam laten registreren. Buitenlanders hebben deze mogelijkheid dus niet. Het op naam registeren van een appartement (hier ligt de grondkwestie anders) door een buitenlander is wel mogelijk. De wetgeving in Thailand biedt echter wel mogelijkheden om als buitenlander de investering in een woning veilig te stellen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Heb je een motivatie voor de min?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben ik ook benieuwd naar. Ik ben veel in Thailand geweest en je antwoord klopt met wat ik ook altijd heb gehoord. Compensatie+
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat klopt ook dank

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding