Chipshol is een Nederlandse gebiedsontwikkelaar. Het bedrijf werd in 1986 door Jan Poot in Den Haag opgericht, kort nadat hij zijn eerdere ontwikkelingsmaatschappij Eurowoningen had verkocht. Inmiddels heeft Peter Poot de leiding van het bedrijf van zijn vader overgenomen.

Chipshol wil rond Schiphol een woon- en werklocatie realiseren, in 1993 was daartoe al 6 miljoen m² grond gekocht. In de zuidoosthoek van de luchthaven werd een businesspark met daarin een eigen hoofdkwartier is gevestigd. Het bedrijf heeft momenteel (2006) twee gebiedsontwikkelingen in voorbereiding, te weten Chipshol Park Fase II (ca. 150.000 m² kantoren) en Schiphol City, een business city van ca. 2 miljoen m².

Toegevoegd na 59 seconden:
en wat schiphol is hoef ik niet uit teleggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ander verschil is dat de S van het eerste woord van de eerste plaats naar de vijfde plaats gaat in het tweede woord.. :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist! ;-)