Mag je een kampvuur maken op het strand/langs de kust op Madeira?

Mag je een avond/nacht met vrienden als je op Madeira bent (gitaartje, muziekje, spekkies en worstjes) een kampvuur maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
corzijlstra
10 jaar geleden
Het hoofdeiland Madeira heeft geen of weinig stranden. Dan moet je naar een ander eiland van de archipel, Porto Santo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik, ben er al vaker geweest, alleen je hebt bijvoorbeeld bij Calheta wel een klein strand, en langs de kust bij bijvoorbeeld Santa Cruz heb je grote "kiezelstranden". mag je daar 's nachts zitten/liggen, beetje stoken, gitaartje enzo? kampvuur?

Antwoorden (1)

Wegens de aanhoudende hoge temperaturen, worden ook deze zomer het Portugese vasteland en het zuiden van het eiland Madeira geteisterd door (bos)branden. Wegens het zeer grote brandgevaar is het absoluut verboden om vuur te stoken. U vindt een permanent geactualiseerd overzicht van de actieve bosbranden op de website van de Portugese Civiele bescherming; http://www.proteccaocivil.pt/