Waarom heet 'parco 2 giugno' in de Italiaanse stad Bari zo?

Ik vroeg me af waarom dat dat park '2 juni' heet. Is er iets speciaals gebeurd of zo op die dag.
Ik weet wel dat op die dag het feest van de republiek gevierd wordt, maar wat is dan het verband met het park?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Geen direct verband er zijn vele Italiaanse plaatsen waar een 2 juni park, plein,school of straat te vinden is. Het is gewoon een naam die verwijst naar een historische gebeurtenis.

Net zoals je in Nederland in heel veel plaatsen een Willem de Zwijgerlaan hebt. Zelfs op plekken waar nog niemand woonde toen die Willem nog rondliep.