Wat is een goede all-inclusivebestemming voor vegetariërs?

We willen deze zomer voor de verandering eens lekker gemakkelijk op vakantie. Gewoon een vliegtuig naar een zonnige bestemming en daar een all-inclusive hotel.

Daar zijn er natuurlijk genoeg van, maar bij onze laatste all-in (in Egypte) viel het ons op dat het dinerbuffet nogal vleesgericht was. En wij zijn allebei vegetariër. Waar zouden we heen kunnen gaan waar we ook nog iets kunnen eten? We hoeven niet meteen culinaire hoogstandjes, maar groenten bij het buffet is wel het minste.

Verdere eisen:

- Zongarantie. Het mag best een dag regenen, maar de kans moet niet reëel zijn dat het de hele week regent.
- Een omgeving waar je ook nog leuk (en veilig) van de 'compound' af kan. Dat misten we erg in Egypte.
- Het moet mogelijk zijn een stuk te gaan hardlopen.

Verdere wensen:
- Strand. Gewoon leuk, zelfs al zijn we geen mensen die de hele dag liggen bakken.
- Wat nachtleven in de buurt.
- Ook wat actiefs kunnen doen, bijvoorbeeld snorkelen.
- Als we naar buiten gaan met mensen kunnen communiceren (west-Europese talen lukken meestal wel).

Toegevoegd na 25 minuten:
Om misverstanden te voorkomen: het hoeft niet een bestemming speciaal voor vegetariërs te zijn, als we maar niet hoeven te overleven op rijst alleen omdat er verder alleen drie kipgerechten zijn.

We zijn best flexibel in het zelf samenstellen van een vleesloze maaltijd van een buffet, er hoeven ook niet speciale vleesvervangers te zijn. Als er maar wel wat vleesloze (bij)gerechten zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een wat langere, of intercontintale vlucht zou boeken, zeg er bij het boeken dan bij, dat je graag een vegetarische maaltijd wilt aan boord . Als je vraagt om een ovo-lacto krijg je vaak een pasta, de lekkerste vind ik de azian vegetarian : lekkere pittige curry. Zeg er nadrukkelijk bij, dat je wel melk- en eierproducten eet, anders krijg je een veganistische maaltijd, en die is volledig 'smaak-vrij'- helemaal zonder kruiden en/of specerijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Egypte heeft toch van oorsprong wel een vegetarische keuken als ik me niet vergis. Ben er zelf nooit geweest, maar kan me er ook moeilijk weilanden met vleeskoeien voorstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, maar het kan ook heel goed aan het hotel zelf gelegen hebben. De keuze bij het buffet was sowieso wat karig, weinig keuze en iedere dag ongeveer hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het past niet meer als toevoeging, daarom maar zo: Allemaal alvast bedankt voor de antwoorden! Nog even een toevoeging: ik had er eigenlijk meteen bij moeten zeggen dat bestemmingen waar heel specifieke vaccinaties (vooral gele koorts) of malariaprofylaxe voor nodig zijn niet in aanmerking kunnen komen. Het is namelijk niet onmogelijk dat ik tegen die tijd zwanger ben! Helaas vallen landen als India daarmee al snel af. Voor algemene dingen als hepatitis A ben ik overigens al wel ingeënt.

Het beste antwoord

Ik raad je Turkije als vakantiebestemming erg aan! Ik ben zelf bij het Tusan Beach Resort geweest en wanneer je daar eenmaal buiten het hotelterrein bent, heb je genoeg natuur om te gaan hardlopen! Je hebt daar een open buffet waar je altijd wel vegetarische dingen kan krijgen. Er is strand, een dorp én stad vlakbij. Eigenlijk alles gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ik ben bang Suzy,dat het in dat geval Utopië wordt! Kan me haast niet voorstellen,dat er vakantiebestemmingen zijn die niet op op carnivoren zijn ingesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op carnivoren ingesteld zijn is niet erg, zolang er voor ons óók maar wat te eten is. Als dat betekent dat we groentebijgerechten op ons bord scheppen en daar een gebakken eitje bij kunnen krijgen, maakt dat al een hoop goed.
Ik heb er 1 gevonden maar die is niet goed koop
All-Inclusive Belize Vegetarisch / Veganistisch Vacation s
Belize Vacation with a budget for A First Class Experience. Belize Vakantie met een budget voor een First Class Experience.

Our restaurant chef is a vegetarian, as are two other members of our permanent team, and the meals at the Orchid Garden are always varied, imaginative and delicious. One recent guest who had had training as a chef commented on Tripadvisors . Ons restaurant chef-kok is een vegetariër, net als twee andere leden van onze vaste team, en de maaltijden in het Orchid Garden zijn altijd gevarieerd, fantasierijk en heerlijk. Een recent gast die had een opleiding tot kok commentaar op Tripadvisors. " I think I have found the best chef in Belize ". "Ik denk dat ik de beste chef-kok in Belize gevonden".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, tripjes naar luxeresorts in Belize vallen inderdaad een béétje buiten ons budget. Sowieso hoeft het niet een vegetarisch/veganistisch resort te zijn, alleen een hotel waar we bij all-in niet hoeven te overleven op rijst alleen. omdat er verder alleen drie kipgerechten zijn. Wel bedankt voor het zoekwerk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou hem in gedachten voor als je de loterij wint
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Ik begrijp je eisen heel goed, maar zo'n bestemming zal niet eenvoudig worden. V.w.b. het weer moet je dan wel aan de Middelandse zee zitten of de Rode Zee. Het eten is overal zo'n beetje hetzelfde, dus of je nu naar Egypte, Turkijke, Tunesie of waar dan ook heen gaat, ik ben bang dat je je zult moeten aanpassen. Persoonlijk vind ik alleen het vlees wat mijn vrouw maakt, lekker. Op vakantie zal ik nooit vlees eten, omdat ik het gewoon niet lekker vind. Ik eet dus veel brood en rauwkost. Volgens mij heb je dan toch wel voldoende keuze. Probeer Turkije, als je daar nog nooit geweest bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je in Italie redelijk vegetarisch terecht kunt. Vooral omdat daar veel aparte gerechtjes op de buffetten komen.

Overigens heb ik nooit veel problemen gehad bij reizen maar wel altijd vooraf nagevraagd of ze vegetarisch eten kunnen verzorgen. Ook bij een reisorganisatie als je een verzorgde reis boekt kun je dat al opgeven.
Bleek slechts zelden een probleem.
(Duitsland/Oostenrijk in de winter bv ook nooit problemen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nobody cares!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zon, strand en zee? Fuerteventura!

Ik heb eens een weekje doorgebracht in hotel Fuerteventura Princess. Heel groot, met veel voorzieningen, en altijd goed eten. Als je nergens om vraagt, is er al keuze uit een boel groentes en pasta's. Volgens hun website kun je ook om vegetarisch eten vragen - ik denk dat je dan nog meer keuze zult hebben dan er toch al is.

Fuerteventura voldoet aan al je wensen. 100% veilig. Zwemmen kan niet aan het midden van de westkust en aan de kust daaronder, verder overal prima. Nachtleven is karig, maar als je zoekt vind je het wel. Alle talen worden goed verstaan. Kijk niet raar op als je 's-ochtends in een Deutsche Bäckerei Spaanse specialiteiten eet, terwijl je Italiaans spreekt met een stel Fransen, zoals mij eens is overkomen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je geen bezwaar hebt tegen overwegend Duitse gasten, kun je - ook op Fuerteventura - bij Robinson Club kijken. Luxe all-in. Ik heb twee links toegevoegd - zoek op de pagina's naar Fuerteventura.

Toegevoegd na 7 minuten:
Enneh - als het niet persé met het vliegtuig hoeft, wat dacht je dan van Zeeland? Voldoet aan al je wensen!
Cryofiel
14 jaar geleden
Turkije heeft een hele uitgebreide vegetarische keuken.

Ieder hotel maakt ook voldoende vegetarische gerechten.

(wel een goede uitkiezen anders zit je tussen de friet en schnitzeleters)

Toegevoegd na 4 minuten:
Persoonlijk zou ik een leuk klein pensionnetje kiezen, waar man en vrouw alles runnen. Daar kun je lekker je wensen doorgeven.

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/76812/doga-pansiyon/

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.emelpension.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
India, vooral de kust gebieden, heeft veel te bieden op het vegetarische gebied. Of je daa rook all inclusive kan verblijven weet ik niet maar een reis buro zou je bij je wensen goed moeten kunnen helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Sousse in club Med was het eten super.Heel veel groenten, vis ook,fruit en zoet gebak.
Wij zijn er enkele keren geweest in het naseizoen, veel plaats op het strand om te vliegeren , paard te rijden, tussen twee dorpen heen en weer te wandelen.
Je kan met busjes waarin acht personen kunnen zitten tussen de kuststeden pendelen.Heel aangenaam.Je gaat naar de terminal en daar wacht je tot het busje volzit.Iedereen betaalt de chauffeur in het handje.
Je kan de medina gaan bekijken met een gids.Als je veel vraagt (ze spreken bijna allemaal goed Frans) kom je veel te weten.Zo ben ik te weten gekomen dat ik nooit in het pardijs zal komen omdat ik geen moslim ben, maar so be it, het waren steeds reuzetoffe vakanties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het makkelijkst is om naar India te gaan, daar is iedereen vegetarisch :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Griekenland!
De Griekse keuken heeft veel leuke vega-gerechten.
Ook nog lekker goedkoop :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...India, Goa of Mombassa (Kenia, veel Indiase invloeden).

Toegevoegd na 53 seconden:
Beter nog, Malindi, Kenia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen is het eten bij all-inclusive reizen altijd slecht of het nou met of zonder vlees is. Ik zou dat dus lekker laten schieten, naar een zonnige bestemming gaan en vervolgens plaatselijk een aantal restaurants proberen, betaal je wel weer voor natuurlijk maar ja, kwaliteit kost geld!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik waardeer het dat je advies wilt geven, maar hoe is dit antwoord op de vraag? Je zegt niets over het vegetarische gedeelte, geeft geen advies over een all-inbestemming, en zegt verder alleen 'zonnige bestemming', en zover was ik ook al! Je hoeft niet mee met ons met vakantie, waarom dan die afkeuring?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoefd niet zo kieskeurig te zijn kwa locatie als je niet in het hotel eet, ik bedoel het niet negatief maar als je niet zoveel eisen aan het hotel stelt krijg je veel meer opties, kortom alle warme landen zijn dan toegankelijk! En in elke badplaats is zat vegetarisch eten te krijgen bij restaurants! En om dan toch maar even wat te noemen zeg ik ga naar Kos, prachtig weer, zat te doen op dit eiland en een hele straat met goede restaurants waar ook voor vegetariërs zat te eten is! Verder kun je ideaal joggen over de boulevard en ook prachtige fietstochten maken naar bijvoorbeeld de natuurlijke warmwaterbronnen!
Corfu! VOLOP heerlijke vegatarische gerechten op het menu, eetsmakelijk alvast ;)