Hoe weet ik of een reisorganisatie betrouwbaar is?

Ik wil graag een reis boeken bij een reisorganisatie, maar hoe kom ik erachter of deze een beetje te vertrouwen is en of ze de zaakjes goed geregeld hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij wie wil je boeken? Dat praat wat handiger

Het beste antwoord

Let erop dat de reisorganisatie is aangesloten bij de ANVR of de SGR, of als het een kleinere reisorganisatie is, bij de VVKR (Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties). Deze kunnen bemiddelen bij geschillen en kunnen je reissom vergoeden als de reisorganisatie failliet gaat.

Verder kan je op sites als http://www.reisorakel.nl de reviews van eerdere vakantiegangers lezen, zodat je een goed beeld hebt van de kwaliteit van de reisorganisatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk naar de recensies, en of ze een logo hebben dat de site betrouwbaar is. Ook kun je gewoon simpel opzoeken op google '' top 10 beste reisorganisaties '' :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
O dat is wel een heel simpele manier
Let er op dat ze aangesloten zijn bij ANVR en SGR.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed advies. Volgens de wet zijn reisorganisaties verplicht consumenten te beschermen tegen een eventueel faillissement. Helaas zijn niet alle reisorganisaties aangesloten bij reisbrancheorganisatie ANVR. Check altijd voor je boekt of de reisorganisator is aangesloten bij het ANVR. http://www.back2.nl/anvr-zwarte-lijst
Antoni
10 jaar geleden
Sommige organisaties hebben wel het logo van de ANVR en/of de SGR op hun website staan, maar zijn niet officieel aangesloten. Het blijft dus opletten!
Ik denk dat de recenties van voorgaande reizigers het meest betrouwbaar is. Niet juridisch gezien, maar het zegt vaak veel over een organisatie.