Is een nijlcruise veilig te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Poet
10 jaar geleden
Bedoel je de nachtboot?
http://www.youtube.com/watch?v=PSTHMxBttlU
Pieter2011
10 jaar geleden
Bootcruises in dat soort landen zijn nooit veilig:
http://www.cruisereiziger.nl/tag/nijl/
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1055872/2010/01/19/Toerist-komt-om-tijdens-Nijlcruise-in-hevig-noodweer.dhtml
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, nou Pieter, dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb drie keer een Nijlcruiae gedaan en twee daarvan waren perfect. De derde keerhwbben ww het laatste stuk naae Aswan met de bus moeten doen omdat de sluizen bij Esna kapot waren. Echter, het is momentwel natuurlijk onrustig in Egypte dua navraag bij Buitenlandse Zaken verdient aanbeveling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dat allemaal doortrekt kun je in Europa ook niet veilig meer in een trein stappen.
Pieter2011
10 jaar geleden
Nou, ik vind Belgen en Fransen toch wat vriendelijker volken dan Egyptenaren: http://www.nu.nl/buitenland/3538844/egyptenaren-vaker-agressief-toeristen.html

Antwoorden (3)

Of het echt veilig is zul je natuurlijk altijd voor jezelf moeten bepalen. Op het moment is het inderdaad wat onrustig in Egypte, maar de toeristische gebieden zijn rustig en goed te doen. Dit geldt dan ook voor de Nijl. Het ministerie voor Buitenlandse zaken heeft dan ook geen negatief reisadvies uitgegeven. Als je twijfelt zou je natuurlijk ook de Nederlandse ambassade kunnen bellen en vragen om advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens het laatste door de overheid gegeven reisadvies nog niet.

Laatst gewijzigd op: 08-07-2013 | Nog steeds geldig op: 28-07-2013

In het reisadvies Egypte zijn de rubrieken 'Actualiteiten', 'Terrorisme' en 'Onveilige gebieden' gewijzigd.

Actualiteiten:
Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben een Nijlcruise gedaan vlak nadat Moebarak was afgezet. Vrienden van ons durfden toen niet mee maar onze overweging was dat het met z'n alle tegen Moebarak was en dat daarom touristen geen partij waren. Behalve een demonstratie en heel weinig touristen hebben we nergens last van gehad.

Ik had het laatst met mijn vrouw erover dat ik in de huidige situatie wel twee keer zou hebben nagedacht voordat ik een Nijlcruise zou doen. Het gaat nu tussen de bevolking onderling en de sfeer lijkt mij veel grimmiger. Je zit niet in een resort maar komt in plaatsen als Luxor en Asoean en dat zijn gewoon steden, geen plaatsen waar alleen touristen komen.

Wij waren het er over eens dat we nu niet zouden gaan.