Kan je zonder les snowboarden?

Ik ga deze vakantie naar de Alpen met wat vrienden, de bedoeling is dat we daar gaan snowboarden. Het enige probleem is dat ik nog nooit op latten of een snowboard heb gestaan.
Ik vraag me ook af of het is toegestaan te snowboarden zonder eerst les hebben gevolgd, een vriend van mij gaat me dit aanleren.

mvg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha wie gaat het controleren dan? Er bestaat ook geen ski/boardbewijs.... . De eerste keer ben ik ook zo zonder les gegaan, alleen in snowworld een paar keer bochtjes gedraaid. Dat is misschien wel een aanrader, kom je ook in contact met sleepliften (handig als je dat kan).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die sleepliften zijn misschien nog wel lastiger dan het skieën of snowboarden zelf. Ik vond het altijd maar vervelende dingen.

Het beste antwoord

Je kan ook proberen op een indoor skibaan hier in Nederland alvast een paar lesjes te nemen, vaak hebben ze wel een pakketje van 3 of 5 lessen.
Op zo'n baan leer je het prima en heb je gelijk het gevoel te pakken.
have fun
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn broertje ging afgelopen jaar snowboarden terwijl hij dit nog nooit had gedaan, ook nog nooit ski's aangehad. Het mocht gewoon en hij redde zich prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan prima maar Blijf voorlopig op de beginners piste en breng andere en jezelf op de grote pistes niet in gevaar. Tip: Neem een paar privé lessen om in elk geval de basis te leren. Dan heb je een veel leukere week vakantie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jouw vriend goed kan snowboarden kan het zeker lukken. De eerste paar dagen zullen wel moeilijk en zwaar zijn (bereid je voor op een houten kont voor de rest van de week) en je zult hoogstwaarschijnlijk veel, maar dan ook veel vallen. Gewoon doorzetten dus