Wat moet er gebeuren als je als minderjarige zonder je eigen ouders maar met andere ouders op vakantie gaat?

Ik ga binnenkort met een vriend en mijn ouders op vakantie (zonder zijn ouders)... hij is minderjarig. Moet hier nog wat voor geregeld worden (een verklaring dat hij het land verlaat met toestemming van zijn ouders of iets anders?)? De bestemming is Portugal.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

ja, er moet een toestemming zijn van zijn ouders die officieel is goedgekeurd en hij heeft papieren nodig zoals ID en zorgverzekering
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor soort toestemming? Gemeentehuis of waar doe/haal je dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik niet precies, dat moet je even navragen bij gemeente