Binnenkort ga ik naar China. Een kennis vraagt me om 15 e-readers mee te nemen. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
anneliez
10 jaar geleden
Hoop dat je dan al precies weet wat je wilt. Was jaren geleden daar op vakantie en toen wilde een reisgenoot een gsm voor iemand meenemen. Was ellende: Een warenhuis vol met allemaal aparte telefoonwinkeltjes, niemand die een woord engels sprak, dus iets kon uitleggen, en alle gebruiksaanwijzingen ook in het chinees

Antwoorden (3)

Nee, dat mag niet, althans, het mag niet zonder invoerrechten te betalen.
De douane controleert intensiever op vluchten vanuit China, omdt daarvandaan allerlei dingen worden meegnomn die niet mogen hier, zoals nep-merkhorlogs etc.
Dus niet aan beginnen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ze toch gewoon aangeven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, tuurlijk, maar mogelijk is dat niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
RayHolland, de vraagsteller heeft het over een vlucht naar China, jij hebt het in je antwoord over vluchten vanuit China. De vraag is of de readers naar China toe mogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Broodjeei
Dat zou ook nog kunnen.
Maar ik dacht toch ook dat ie ze vanuit China naar hier wil meenemen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag zou inderdaad 2 kanten op gelezen kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, dat zou kunnen. Het is alleen niet erg logisch om e readers naar China te brengen. Het is zoeiets als Seiko,s naar Japan sturen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reden dat ik meende dat de e-readers naar China toe moeten is dat de vraagsteller zegt dat hij / zij naar China toe gaat. En de e-readers moeten mee. Als het kan. Er staat nergens dat die dingen op de terugweg naar Nederland mee moeten. De vraag gaat alleen over het naar China gaan. Kennelijk ben ik de enige die dat zo leest.
Dat mag wel, maar niet kosteloos.
Tot 22 € hoeven er geen rechten betaald te worden. Tot 150€ betaal je geen invoer rechten, maar wel omzet belasting. Boven de 150€ moet je beide betalen. Op de site van de Douane kun je precies terug vinden wat daarvan de kosten zijn.
http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

Nog een tip:
De Douane heeft een app ontwikkeld, speciaal bedoeld voor reizigers.
De naam van deze app is 'Is dit OK?'.
Deze app laat zien wat u wel en niet van vakantie mee naar huis mag nemen.
Heel handig als u toch twijfelt of u uw spullen wel of niet moet aangeven.
Voor het gebruik van de app is geen verbinding met internet nodig.
Downloaden en gebruik van de app is gratis.
Geschikt voor Iphone en android
Voor Iphone vindt u deze gratis App in de Itunes appstore.
Voor Android kunt u terecht op de site douanereizigers.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meenemen mag echter er is een maar, omdat 15 e Readers niet als persoonlijk bezit gelden zullen ze direkt als zakelijk goed gelden voor de belasting en invoerautoriteiten en is er direkt over de hele partij invoerrechteh en belasting verschuldigd, ook als je voor jezelf dan nog een extra reader mee zou brengen gelden daar dan de vrijstellingen niet. ook zul je dan een aan de invoerbepalingen moeten voldoen en mogen het geen kopieën zijn van een apparaat wat door een andere leverancier op de markt gezet is. Ook moet je een officiele rekening (een afleverbon is niet voldoende)bij de handel hebben die voldoet aan de invoerbepalingen van zowel de EU als ook Nederland .