Hoe laat moet je bij bij de London Eye / Big Ben staan om het vuurwerk op 31 december te kunnen bekijken?

Hallo,

Met oud & nieuw gaan we naar Londen, vooral om het vuurwerk bij de London Eye te bekijken. Vanaf hoe laat moet je maximaal bij de London Eye / Big Ben aankomen om het vuurwerk daar te kunnen bekijken?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Om 12 uur Londen tijd.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dan begint het. Maar ik las op internet dat je er om een (bepaalde?) tijd moet zijn omdat het dan 'vol' is, en als je dan later aankomt wordt je dus weggestuurd.
Amadea
10 jaar geleden
Moet je daar dan twaalf uren op staan te wachten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat hij 's avonds bedoelt, omdat dan het vuurwerk begint. Maar dat bedoelde ik niet als vraag, haha :)
ronron1212
10 jaar geleden
Amadea voor jou duidelijkheid 24:00 Londen tijd
Amadea
10 jaar geleden
Ik dacht juist dat je dat wél als vraag bedoelde. Er liggen of staan wel vaker uuuuuren van te voren ergens mensen op te wachten...
Omdat het daar redelijk druk wordt (ongeveer 250.000 mensen) moet je er tijdig zijn.

Er wordt geschreven dat als je niet om 22:30 in een "viewing area" bent je niets van het vuurwerk kan zien. Als je dus echt zeker wilt zijn moet je dus ruim voor die tijd aanwezig zijn.

Toegevoegd na 20 minuten:
Westminster Bridge (zeg maar de brug tussen de Big Ben en het reuzenrad) wordt al om 17:00 afgesloten voor het verkeer.

Vanaf 20:00 is de brug alleen vanaf het zuiden te bereiken.

http://www.london.gov.uk/events/nye/faqs#faq8
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. Alleen weet ik dan niet hoe laat je bij de London Eye / Big Ben maximaal moet zijn, aangezien er meerdere viewing area's zijn maar deze waarschijnlijk als eerste vol zal zitten..