Wie weet een alternatief voor malariepillen?

Hoor over heel veel bijwerkingen, is er ms iets in de homeopatische richting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
8.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is afhankelijk van het merk/type je neemt. Het beste kan je hiermee naar de huisarts gaan. Ik hoor over Malarone goede verhalen, misschien daar eens naar kijken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke bijwerkingen?
Ik heb al verschillende malen malariapillen geslikt en nog nooit enige last van bijwerkingen gehad. Je moet niet alles geloven wat je "hoort" van "men zegt"

Antwoorden (5)

Preventie: 2 HOMEOPATHISCHE BESCHERMING TEGEN MALARIA (Beschermende maatregelen voor vertrek naar malariagebieden)

Hieronder wordt een homeopathisch alternatief beschreven voor de profylaxe zoals die door de GG en GD normaal wordt geadviseerd (het gebruik van een chemisch malaria profylacticum zoals nu vaak Lariam of Malarone worden gebruikt) Ter vergelijk wil ik u er op wijzen dat het gebruik van chemische middelen bescherming biedt in 80-90% van de gevallen en niet zelden heel vervelende bijwerkingen heeft (die overigens homeopathisch goed te behandelen zijn met b.v. gepotentieerde Lariam).

Het homeopathisch alternatief bestaat uit twee onderdelen:
1. Twee weken voor vertrek naar malariagebied de Malaria nosode (4G, granules van VSM of Dolisos) innemen op vier achtereenvolgende dagen in oplopende potentie, 1 dosis is 2 korrels, in een schone mond laten smelten.
Malarianosode Potentie:
Dag 1 30K 2 granules
Dag 2 200K 2 granules
Dag 3 MK 2 granules
Dag 4 10MK 2 granules
Dag 5 50MK 2 granules (ingevoerd maart 2009)

2. Vanaf de eerste dag in het malariagebied Chininum Arsenicosum D6 granules (VSM) innemen, 1x daags 1 granule opzuigen (schone mond), tot 3 weken na vertrek uit het malariagebied.

Er wordt ruim tien jaar met deze methode gewerkt in het Centrum voor Holistische Geneeskunst te Eindhoven en in Mens Sana (honderden patiënten maakten er reeds gebruik van) en er zijn nog maar vier patiënten met malaria besmet geraakt.

Het afgelopen jaar is het aantal mensen dat, ondanks homeopatische profylaxe, toch malaria kreeg toegenomen. Waar we b.v. maar 4 zieken hadden in tien jaar daar werden we nu geconfronteerd met 4 zieken in twee jaar tijd. Nog altijd heel weinig besmette personen maar wel een sterke toename. Ik weet niet of dat risico de bijwerkingen van malaria pillen waard is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het risico zeker niet durven te nemen, wil je dat wel, overleg dan met je arts.
bamibal
10 jaar geleden
Op deze site staat wel wat interessante info:
http://www.hoewerkthomeopathie.nl/
Cryofiel
10 jaar geleden
Er is homeopathie die werkt. Maar er is zoveel homeopathie die NIET werkt, dat je er niet op mag vertrouwen. Zeker waar het een levensbedreigende ziekte als malaria betreft. Wat dacht je nu zelf: als die pilletjes van reclamemaker VSM echt zouden werken, dan zou elke zichzelf respecterende arts die toch al lang zijn gaan voorschrijven? In plaats daarvan zien we dat er slechts een klein groepje in de marge is dat hierin gelooft. Laat je door hen niet bedotten!
Er is geen alternatief voor Malariapillen. Houdt er rekening mee dat Malaria een dodelijke ziekte kan zijn. Naast Malaria pillen moet je ook smeren met anti muggenmiddel met minimaal 30 deet. Vergeet die niet werkende rommel op citronella basis.

Meest gebruikt zijn:

Lariam: heeft als voordeel dat het goedkoop is en je het maar 1 keer per week hoeft te slikken (als ik het goed heb?). Nadeel: veel bijwerkingen. Mag niet bij mensen met psychofarmaca.

Malarone: Voordeel: weinig bijwerkingen. Nadeel: dagelijks slikken en duur.

Ik weet niet hoe je verzekert bent, maar mijn aanvullende verzekering vergoedt malaria pillen en ook de nodige injecties die je voor een tropenreis nodig hebt.

O ja ik ben geen medicus maar een ervaren wereldreiziger. Ik raad je aan om ruim op tijd een afspraak te maken bij een tropen poli. Veel ggd's hebben zo'n afdeling

Toegevoegd na 53 seconden:
30% deet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is wel een alternatief voor malariapillen; antibiotica Doxycicline; breed spectrum ontstekingsremmer; geeft geen bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gezien de vele bijwerkingen, zou ik even overleggen of het echt nodig is. Misschien is een bescherming met kleding en muggenspray al goed? Ikzelf woon in Thailand en weet van malaria en dengue, maar ik kan mijn lichaam niet gaan verborgen met medicijnen. Dan maar rond de schemering insmeren of even een uurtje wachten voordat ik ergens buiten ga zitten. 's Nachts slapen wij met een ventilator. Daar houden die beestjes niet van. Zeker word ik gestoken, maar ik denk dat het risiko om op lange termijn ziek te worden van malaria tabletten, groter is dan het oplopen van malaria.

Toegevoegd na 43 seconden:
Verborgen moet vergiften zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Theoretisch zou het drinken van Tonic moeten werken als bescherming tegen malaria. Op de ingrediëntenlijst staat als het goed is kinine.