Moet ik apart een reisverzekering afsluiten voor mijn vakantie naar USA, als ik bij VGZ aanvullend verzekerd ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Dat ligt er ook aan wanneer je gaat.
Men denkt er over om vanaf volgend jaar de werelddekking voor ziektekostenverzekering af te schaffen en alleen in Europa te verzekeren.
Dus dat moet je nakijken.
Nu geldt nog wel:
Gaat u naar "dure" ziektekostenlanden, bijv. VS/Canada?
De vergoedingen zijn gebaseerd op het Nederlandse tarief.
Kijk of uw verzekering medische kosten tegen kostprijs vergoedt en dus geen beperkingen kent. - Gaat u meerdere maanden aaneengesloten op vakantie? Controleer of u dan wel gedekt bent voor medische kosten.

Hier is een overzicht van waar je je allemaal tegen kan verzekeren.
http://www.verzekeringssite.nl/reisverzekering/dekking
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

Ja, een reisverzekering heeft meerwaarde, je bent ook gedekt bij schade en diefstal aan je bagage, ook dekt de reisverzekering de kosten van de medische behandeling als deze kosten hoger uitvallen dan de kosten in Nederland zouden zijn. Je zorgverzekering dekt alleen kosten tot de prijs die de behandeling in Nederland zou kosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan je overal extra voor verzekeren. Ik reis veel naar de USA voor vakantie en verzeker me nooit extra voor spullen. je moet gewoon geen dure dingen meenemen en goed op je spullen letten. Medische kosten is wel belangrijk om je extra te verzekeren. Zeker als je plotsklaps naar huis moet vanwege bijv. een sterfgeval dan is repatriëring wel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist. +
Spullen verzekeren vind ik ook onzin.
Maar ziektekosten in de VS...........dat wil je niet meemaken.