groeien perziken in italie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat deze vraag tot een andere categorie behoort.

Antwoorden (1)

Ja. Deze wordt ook gekweekt in Italië.

De wilde perzik, ook wel bekend als Paraquayos, platte perzik of Spaanse kraag (vanwege de vorm), is een platte, vaak wat onregelmatig gevormde vrucht. De vrucht ligt goed in de hand en is door zijn vorm ook makkelijk te stapelen in de winkelpresentatie. Hij vindt zijn oorsprong in het Zuid-Amerikaanse Paraguay waar Spaanse en Portugese ontdekkingsreizigers de vruchten ontdekten en meenamen naar Europa. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is de wilde perzik meestal gekweekt in landen als Spanje, Portugal, Italië en Nieuw-Zeeland.
SimonV