heeft het eigenlijk wel zin om een een doorlopende reisverzekering af te sluiten als je voornamelijk naar Azie op vakantie gaat?

Ik ga meestal 1 keer per jaar op vakantie naar Azie en heb daarom een doorlopende reisverzekering afgesloten voornamelijk voor geneeskundige kosten , nu is het echter zo dat de basis zorgverzekering ook deze kosten in het buitenland dekt, echter tegen in Nederland geldende tarieven dus als je iets overkomt in Amerika zou je zomaar flink kunnen bijbetalen, nu lijkt mij dat medische zorg in bijv. Indonesie of Thailand niet echt veel duurder zal zijn dan in Nederland, mijn vraag is eigenlijk ben ik nu dubbel verzekerd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ziekenhuizen waar ja als toerist heen wil (als je er al moet komen) kunnen wel eens de priveklinieken zijn die specifiek gericht zijn op de toeristen en de rijkere lokals. Dan is het nog maar even afwachten of dat wel goed koper is dan hier in Nederland bij een "algemeen" ziekenhuis.

Het beste antwoord

Ook in Azië kunnen de zorgkosten voor Nederlanders hoog oplopen. De zorgverzekeraar betaald alleen de kosten die de behandeling in Nederland zou kosten, de zorgkosten in Azië liggen over het algemeen laag, maar Nederlanders worden daar vaak naar de dure priveklinieken gebracht, waar de kosten hoog van liggen. Ook is het in Aziatische landen normaal dat de familie voor de zieken zorgen, ook in het ziekenhuis, dat betekend dat zij het eten brengen, je bed opmaken en noem maar op. Als jij geen zorgzame familieleden of vrienden bij je hebt, dan wordt dit dus door de Aziatische verpleging geregeld, waar de kosten ook voor gerekend worden. Al met al kunnen deze kosten bij elkaar toch nog veel duurder worden dan in een Nederlands ziekenhuis, dus bijverzekeren dmv een reisverzekering is geen overbodige luxe. Bovendien verzekerd een reisverzekering veel meer dan alleen zorgkosten, ook verlies of diefstal, schade en reisproblemen die geld kosten, worden vaak vergoedt. Ook in Nederland ben je verzekerd met deze verzekering, als je een dagje op pad gaat. Goeie verzekering die je afgesloten hebt dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zou zeker die doorlopende reisverzekering met werelddekking houden. ook in azie kom je als toerist al snel in een privekliniek terecht. de kosten kunnen dan alsnog erg hoog worden. bovendien dekt de doorlopende reisverzekering ook andere kosten, die niet onder de medische noemer te scharen zijn. denk aan diefstal, verlies etc van je spullen.

kortom, het beste is om deze verzekering te houden.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Al aan gedacht dat ook repatriëring na een ongeluk wordt gedekt. Of wat dacht je als je businessclass terug moet i.v.m. het overlijden van familie. Deze kosten kunnen zeer hoog zijn en veel duurder zijn dan alle premie die jij je hele leven betaald.