Mag je bij een lange tussenstop van 19 uur het vliegtuig uit en gaan overnachten in een hotel?

We reizen met ons gezin (2 volw. en 3 kinderen) naar Bangkok. We hebben een vlucht met een tussenstop in Helsinki, echter moeten we 19 uur wachten voordat we weer verder gaan. We komen om 22.00 uur aan in Helsinki en gaan de volgende dag 17.00 weer weg. Mogen we dan een hotel boeken of moeten we achter de douane blijven wachten ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op dit forum zie ik dit staan: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1623081 Bij deze mensen was het wel gelukt. Alleen dit is nog geen garantie dat het ook echt mag. Daarvoor zou ik het nog wel even navragen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar waarom vlieg je via Helsinki, dat ligt toch helemaal niet op de route naar Bangkok, of heb ik dat fout?
ronron1212
10 jaar geleden
Goedkope vlucht MaartenvL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ooh oké zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goedkope vlucht en dan voor een hotel betalen.... in Helsinki zijn die niet goedkoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En, je kan ook gewoon op het vliegtuig overnachten. Om eerst het vliegveld af te gaan om dan een hotel te zoeken, en dan probeert te slapen. Heb je echt maar heel even de tijd.

Antwoorden (3)

Ja hoor dat mag gewoon.
Wel moet je bij sommige tussenstops even opletten of je papieren in orde zijn.
Maar gezien je als EU ingezetene dan in een ander EU land bent zal dat geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat mag en wordt zelfs gestimuleerd door de luchtvaartmaatschappijen. Zij hebben vaak bij hen goedkope stop-over hotels in de aanbieding. Aangezien je paspoort geldig is voor Thailand, is het ook geldig voor het in de EU gelegen Finland.
Maak van de gelegenheid gebruik en boek dan ook een leuke city-trip van Helsinki!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk mag dit. Bedenk wel van te voren wat je met je bagage wilt doen. Wil je dit gelijk door labelen naar Bangkok of wil je deze ook meenemen in Helsinki?

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien een rare tip. Boek een 5 persoons dorm kamer in een hostel. Dan blijft je verblijf in het dure Helsinki ook betaalbaar. http://www.hostelbookers.com/