Nee , je dient ten alle tijde een geldig legitimatiebewijs te kunnen tonen

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/moet-ik-mijn-paspoort-of-identiteitskaart-meenemen-tijdens-reizen-naar-het-buitenland.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je met de auto gaat en je wel een geldig identiteits bewijs hebt moet het geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Waarom moet er dan een auto mee? Zonder auto is het wel een probleem?
Landen waar je naartoe kan gaan met je ID zonder gecontroleerd te worden bij de grensovergang(naast Nederland natuurlijk):
België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, IJsland, Zweden, Zwitserland (ondertekenaars schengenverdrag)

Landen waar je naartoe kunt gaan met je ID, maar je wordt gecontroleerd bij je grensovergang:
Andorra, Bosnie & Herzogovina, Bulgarije, Cyprus, Verenigd Koninkrijk, Ierland, IJsland, Kroatië, Macedonie, Monaco, Noorwegen, Roemenie, San Marino, Servie, Turkije.

In de rest van de landen moet je gewoon je paspoort laten zien