Pinnen in Engeland met ABN AMBRO Jongerenpas?

Hallo,
Morgen gaat mijn zoon van 14 naar engeland toe met paar vrienden, en Hij vroeg zich af of hij gratis daar kon pinnen, zelf zag ik op de abn ambro site dat het gratis is in euro landen, maar je moet wel betalen als het een vreemde valuta is, maar hoort de pond bij de vreemde valuta, of bij de euro landen?, Dus kan hij gratis pinnen in de winkel, en bij de pin automaat, of moet hij dan extra kosten betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een euro-land is een land wat de euro voert als nationaal betaalmiddel. De DING-FLOF-BIPS landen + nog wat latere toetreders. De Britse pond is geen euro en valt dus onder de vreemde valuta. Maar wat betreft kosten lijken de voorwaarden (wel kosten) en de commerciële uitingen (geen kosten) op het eerste gezicht niet helemaal overeen te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar zelfs met kosten is pinnen de voordeligste optie, want je hebt de beste koers

Antwoorden (2)

Als die pas verbonden is met een Jongerengroeirekening, dan zijn pinnen en chippen gratis, ook in het buitenland.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk je echter in de voorwaarden (eerst even downloaden) dan staat dat daar niet. Het is dus allemaal erg onduidelijk en mogelijk misleidend. https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/jongerengroeirekening/kenmerken.html
Amadea
10 jaar geleden
Ik zie in die voorwaarden niets staan over pinnen met de jongerenpas.
je kan pinnen in engeland. Want Engeland hoort bij de Eu landen. In nederland word de pond omgezet in euro's. Pas wel op dat het pas later word verwerkt dat er iets is afgeschreven op je bankrekening omdat je in het buitenland zit.