Zwemmen er haaien bij de stranden van Mallorca die het gevaarlijk maken om het water in te gaan?

Ik vertrek binnenkort op vakantie naar Mallorca. Ik hoor echter wel eens verhalen over aanvallen van haaien (meestal stierhaaien) bij vakantiestranden. Er schijnen ook haaien voor te komen in de Middellandse Zee. Ik zou nu toch wel graag even willen weten of gevaarlijke haaiensoorten ook voorkomen langs de stranden van Mallorca, met name binnen de afstand waar je kunt staan. Hier in Nederland zwem ik graag in de Noordzee. Ik weet dat ze hier niet zitten. Maar daar ben ik er toch wat huiverig voor. Wie weet meer?

10 jaar geleden
in: Vakantie
6.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb slecht nieuws voor je, in de Noordzee zwemmen wel degelijk haaien ;-)

Het beste antwoord

Natuurlijk zwemmen daar haaien. Maar daar hoefje je niet druk over te maken als je de lokale adviezen opvolgt. Op onderstaande plaatje kun je zien in welke Europese landen er sinds 1847 onuitgelokte aanvallen van haaien zijn geweest.

Zoals je ziet zijn dat er in Spanje maar 3 geweest, waarvan geen een een dodelijke afloop heeft gehad. De kans dat je de staatsloterij wint is dus aanzienlijk groter dan dat er bij Mallorca een haai aan je begint te knabbelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hoeft niet bang te zijn voor haaien, ze komen inderdaad wel eens voor bij Mallorca, maar dat is geen reden voor paniek, ze zijn niet gevaarlijk voor mensen. Als er 1 zou worden waargenomen in een gebied waar toeristen zwemmen, worden de toeristen tijdig gewaarschuwd niet het water in te gaan. Ga dus lekker genieten van je vakantie, zonder je zorgen hierover te maken. Fijne vakantie.