Is het gebruikelijk 'af te dingen' bij een reisbureau?

Heb een offerte gekregen voor een trip maar ik hoopte eigenlijk dat daar nog wat 'af gepingeld' kan / mag worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet gebruikelijk.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Je kan altijd, in iedere winkel en bij ieder aanbod van iets, proberen wat van de prijs af te krijgen.
Sommige mensen zijn daar heel bedreven in en doen dat altijd en overal, in meubelwinkels, elektronicazaken of autohandel.
Maar gebruikelijk, in onze cultuur, is dat (nog) niet echt.

Je kunt altijd een tegenbod doen en zeggen dat je anders wel ergens anders gaat
shoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een prijsopgave had gekregen, had ik gezegd dat afdingen niet de bedoeling is. Een offerte geeft aan dat er te praten valt. Bedenk dat het reisbureau 10% van de reissom krijgt. Dus zowel reisbureau als reisorganisatie kunnen wat water in de wijn doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat het reisbureau er heus wel wat aan overhoud, maar die 10 procent die je noemde, weet je dat (exact) of kan je dat ook staven met bronnen? Ben daar wel benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat van die 10% heb ik lang geleden ergens gelezen. Maar er zijn reisbureaus die 5% korting geven (Bijvoorbeeld Traveltroef.nl in Gorinchem, heb ik goede ervaringen mee) en die verdienen er ook aan.