Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je álles wat je na de beveiligingscontrole koopt op een vliegveld meenemen in je handbagage?

Ik ga volgende maand een Engelse vriend opzoeken in Londen, en ik wil hem graag een "Nederlands pakketje" geven, met bijv. stroopwafels, drop en hagelslag. Ik heb alleen handbagage, en ik vroeg me af of ik dat überhaupt door de security heen krijg, of dat ik dat later kan kopen en dan mee mag nemen het vliegtuig in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
933
Antoni
10 jaar geleden
Laat je wel de Nederwiet uit het pakketje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
haha natuurlijk, dat gaan we niet kopen of meenemen hoor!;o

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De genoemde etenswaren mogen gewoon mee in je handbagage, verder mag alles mee, tot de toegestane hoeveelheid wat je op Schiphol koopt in de verpakking waarin je het van de winkelier meekrijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Ligt er aan met welke maatschappij je vliegt. Ga je met KLM, Cityjet of British Airways dan lijkt dit mij geen probleem. Ga je met Easyjet of Ryanair dan moet je je wel aan hun bagage regels houden. Een extra tas met vliegveld inkopen zullen deze maatschappijen niet tolereren. Alles moet bij je andere handbagage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah oké, bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding