Is het strafbaar om met een minderjarige (onder de 18) in een hotel te verblijven?

Mag ik met mijn 16 jarige neefje samen op een kamer slapen of is dat verboden? Ik hoorde namelijk zoiets.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste vragensteller, ben je zelf man of vrouw? Dat kan verschil maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sherpa: Nee dat maakt geen verschil. Zie het antwoord van NovemberGraye

Antwoorden (7)

Nee, natuurlijk niet!
Anders wordt het als er seksuele handelingen in het spel komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is niet strafbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland niet. Maar er zijn landen waar bizarre wetten gelden als het gaat om seks of de schijn daarvan, dus als het om een ander land gaat, zou ik me van tevoren goed laten informeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep...en daarbij maakt het verschil of vragensteller man of vrouw is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, klopt als een bus, jaren in italia gewoond en toen ik eens met mijn vriendin een hotelletje wou moesten we ons trouwboekje laten zien. Was overigens zuid Italia wij woonden in het noorden van Italia. Waar ik ontzettend van genoten heb was dat één hoteleigenaar niet moeilijk deed , en naast dat hij een kapitaal aan ons verdiende, de schijnheilige hoteleigenaars baalden van het misgelopen geld. Mijn vriendin trouwens in die tijd was Italiaans en we hebben samen met haar familie vaak gelachen om de situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe absurd...
Als je zelf onder de 18 bent mag het niet. Moet een voor de wed volwassen persoon bij zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft die wed. er nu mee te maken/ OO als chaperone bedoel je?
Nee natuurlijk niet zolang je maar met poten van hem afblijft!! Ik kon by de efteling ook gewoon met mn nichtje van 8 (kben 44) op 1 kamer. Anders word t als er misbruik plaatsvind!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yup +1
Ouders (meerderjarig) mogen toch ook met hun kinderen (minderjarig) op één kamer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het om slapen is, dan is het wettelijk niet verboden. Zou wel een kamer boeken met 2 bedden.