Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een klein tasje in mij handbagage doen?

in dat kleine tasje wil ik mijn geld paspoort etc. erin doen maar mag het dan in mijn handbagage?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Al wil je 100 tasjes in 1 stuk handbagage doen mag dat, mits de handbagage maar binnen de toegestane afmeting blijft. En de tassen geen merkenrechten schenden wb vervalsing.
Zelf draag ik tijdens vluchten de door u genoemde artikelen met een reistasje/ portefeuille formaat op mijn lichaam. Het is je enige redding bij calamiteiten,
En een tas blijft een makkelijk dieven goed.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij mag je één of twee stuks handbagage meenemen, elk met een maximum gewicht en maximale afmetingen.

Stel dat je bij jouw maatschappij één stuks handbagage mee mag nemen. Als jij één tas of koffertje meeneemt, en als dat voldoet aan de eisen (gewicht en afmetingen), dan mag jij daar verder van alles instoppen. Dus ook jouw kleine tasje met paspoort en geld.

Doe dus, zodra je door de controles gaat, je kleine tasje met paspoort en geld IN je grotere tas of koffertje. Dan voldoe je aan alle regels.
 

Toegevoegd na 1 minuut:
 
Als het zo'n plat tasje is dat je op je lichaam draagt, bijvoorbeeld wanneer je door een stad wandelt, zodat je niet kan worden bestolen door zakkenrollers, dan mag je dat natuurlijk ook doen. Je moet je tasje dan alleen even afdoen wanneer je door de scanner gaat, maar daarna mag je het weer gewoon op je lichaam dragen.
 
(Lees meer...)
Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn vader had ook zo tasje om maar die hoefde hij niet bij het fouilleren af te doen, hangt denk ik gewoon van de persoon af die je fouilleert.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding