Waarom heeft Engeland de Pond gehouden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2K
Amadea
10 jaar geleden
Geld of gewichtseenheid?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat die wel zo slim zijn om die k*t euro niet te gebruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volledig mee eens vbv, maar ik geloof niet dat dat hun exacte reden was ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewichtseenheid "pond" schrijf je niet met een hoofdletter.

Antwoorden (1)

Omdat ze geen trek hadden in de Euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hetzelfde geldt trouwens voor meerdere Europese landen:

"Hoewel het Verenigd Koninkrijk lid is van de Europese Unie heeft het er, net als Denemarken en Zweden, voor gekozen voorlopig buiten de EMU te blijven. Voormalig premier Gordon Brown wilde de euro pas ingevoerd zien wanneer het Verenigd Koninkrijk zijns inziens daartoe gereed is. Zijn voorganger Tony Blair was ook in principe voorstander van de invoering van de euro, maar heeft de beslissing daartoe steeds voor zich uit geschoven, met hetzelfde argument."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Koninkrijk