Luxor, Caïro en kuststreek aan de rode zee (toeristische gebied) alweer veilig in Egypte voor toeristen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Rode zee gebied is geen probleem. Cairo kan problematisch zijn.
Over Luxor kan ik niet specifiek iets vinden.

"Alle reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden, te weten naar de gehele Sinaï, met uitzondering van bezoeken aan de hotelresorts en de steden die zijn gelegen aan de kust van de Rode Zee en aan de Golf van Akaba.

Dagelijks vinden spontaan demonstraties in Cairo en/of overige gebieden in Egypte plaats. Het verleden heeft geleerd dat in dergelijke gevallen sprake kan zijn van geweld waarbij demonstranten kunnen overgaan tot gewelddadigheden onderling, gericht tegen de veiligheidstroepen en tegen buitenlanders.
Ook kunnen wegen zonder vooraankondiging worden afgesloten.
De veiligheidstroepen kunnen soms hard optreden. Politie is nog niet geheel operationeel en daardoor kunnen lokaal onvoorspelbare en onveilige situaties optreden. Op en rond het Tahrirplein in Caïro (waaronder de Qasr el Ainistraat) vinden regelmatig demonstraties plaats. Bij demonstraties is gebruik van traangas van een agressieve soort met ernstige bijwerkingen mogelijk, die ook onder de grond, in metrostations, kan doordringen."

Deze en meer informatie is gevonden op de website van het ministerie van buitenlandse zaken, afdeling reisadvies:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/egypte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cairo en afgelegen gebieden zijn mogelijk geen aanrader. De toeristische plaatsen aan de kust, Sharm el Sheik, Luxor en bv Hurghada zijn best wel veilig. Onderstaand nog wat interessante info over Luxor.

http://www.50plusplein.nl/Vakantie/art/4717/egypte-luxor