Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang duurt de meivakantie 2013?

Sinds 27 april heb ik vakantie tot 5 mei 1 week maar nu krijg ik te horen dat ik 2 weken meivakantie heb klopt dit?

Toegevoegd na 4 minuten:
regio zuid nederland LB

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
973

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

De meivakantie duurt minimaal 1 week, maar dit is zelf te bepalen door de school. Als jouw school aangeeft 1 week (die periode), dan is dat zo.
Alleen de zomervakantie staat wettelijk vast.

Toegevoegd na 55 minuten:
Van internet:

Over de meivakantie

De meivakantie 2013 is een schoolvakantie, zoals de naam al aangeeft, in mei. Maar deze vakantie begint vaak al in april. In deze vakantie vallen de volgende feestdagen: Koninginnedag, Bevrijdingsdag en af te toe ook Hemelvaartsdag.

De vakantie duurt een of twee weken, afhankelijk van de zojuist genoemde feestdagen die ook in diezelfde periode vallen. Wanneer er genoeg feestdagen in die periode vallen kan de gemeente i.s.m. de school besluiten om twee weken vakantie te geven. Wanneer de mei vakantie uit 2 weken bestaat zijn de scholen met Pasen slechts enkele dagen gesloten.

Toegevoegd na 55 minuten:
Bij dezelfde bron staat ook dit:

Let op: De bovengenoemde meivakanties 2013 betreffen adviesdata vanuit de Nederlandse overheid. De kans bestaat dat sommige scholen hier van afwijken. Daarom adviseren wij om ook bij de school navraag te doen welke data deze hanteert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meivakantie duurt een week.

Eris mogelijk een verschil in het deel van het land waar je woont in welke week het valt.

De enige schoolvakantie (buiten de zomervakantie) die twee weken duurt, is de kerstvakantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt niet, een meivakantie kan ook twee weken duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, hoor, dat is niet waar.
Mijn kinderen (en ik, werk op hun school) hebben 1 week, maar bijna alle scholen hier in de omgeving hebben nu 2 weken. Het heeft ook wel iets raars, week vrij, 3 dagen naar school, en dan weer vrij i.v.m. Hemelvaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Basisscholen hebben over het algemeen vaker 2 wk, VO scholen hebben bijna nooit 2 wk.
Je school kan zelf beslissen of ze maandag t/m woensdag je vrij laten want daarna is hemelvaart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo,

Middelbare school is 1 week, lagere school 2 weken, a;thans hier in Zuid-Holland.

Gr. Carla
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Dit komt waarschijnlijk omdat het donderdag (9mei) Hemelvaart is, en daarom heb je 2 weken vakantie.
Misschien heb je met Goede Vrijdag geen vrij gehad?
Volgend jaar zal je gewoon weer 1 week vakantie hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding