Hoe bestel je online Thalys-kaartjes voor vier personen van diverse leeftijden?

Betreft een gezelschap van 1 "senior" (60+) , twee "jongeren" (12-25 jr.) en 1 "volwassene"(26-59 jr). Op de site waar je de kaartjes kunt reserveren, is deze combinatie van vier personen gewoon niet te maken...je kunt bijv alleen de combinatie senior en kind (4-11), of jongere en kind, of volwassene en kind maken..maar het door mij gewenste "gezelschap" is niet
te combineren, tenzij ik allemaal aparte reserveringen maak, met dus het risico dat we allemaal verspreid komen te zitten..wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
ronron1212
10 jaar geleden
jongere van 25 is een volwassenen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit zijn nu eenmaal de indelingen waar die site mee werkt....

Het beste antwoord

Dat is helaas niet mogelijk, Liesz. In de tekst die naast het keuzevenster verschijnt, staat: 'Combinatie jongere/volwassene/senior is vooralsnog niet mogelijk. Indien nodig kunt u losse boekingen maken, u zit dan mogelijk niet bij elkaar'.
Plaatje bij antwoord
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
o ja, ik zie het...mooie boel...
vorig jaar hebben we dezelfde reis gemaakt naar Parijs..alleen toen kon alles nog door het reisburo geregeld worden: het appartement en de treinreis...dat ging allemaal goed en we zaten gewoon bij elkaar in de trein..Dit jaar is dat appartement "niet meer in ons pakket" (zegt het reisburo) en moeten we daarom het appartement en de reis zelf boeken..ik zal wel een bij het reisburo langs gaan en vragen hoe ze dat dan vorig jaar deden, toen hadden we immers dezelfde "samenstelling"wat personen betreft.. bedankt voor je antwoord!
Pieter2011
10 jaar geleden
Ja, het is belachelijk dat je die kaartjes niet gewoon online kunt bestellen. Ik heb het een hele tijd geprobeerd voordat ik die tekst zag. Er is, zelfs vanuit de Tweede Kamer, ook heel veel kritiek geweest op het feit dat die website zo slecht in elkaar zit en vaak uit de lucht is. En maar reclame maken voor de Thalys op tv... Triest!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad..ik begrijp ook het hele probleem niet...dan zou een oudere (60+) dus nooit samen kunnen zitten met een "volwassene" van bijv. 55...de combinatie senior met kind (4-11) kan weer wel...dus oma's en opa's mogen wel met hun kleinkinderen zitten..LOL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb die Thalys-klantenservice gewoon maar gebeld...die vertelden me dat ik "gewoon" vier keer een "volwassene" kan reserveren...ik heb nog expliciet gevraagd of we dan geen gedoe krijgen met de eventuele controle in die trein..maar nee hoor...ik kon dat gewoon zo reserveren want de geboortedata van de passagiers staan niet op de tickets..en voor de prijs maakt het ook helemaal niks uit...( dus wat de hele achterliggende gedachte nou eigenlijk is, met die verschillende leeftijden..dat kon die mevrouw me eerlijk gezegd ook niet helder uitleggen...had iets met kortingen te maken, of zoiets..-_- )
nou ja, dan ga ik ze maar bestellen...op hoop van zegen... : )
Pieter2011
10 jaar geleden
Nou zeg... wat een vreemd verhaal! Ik ben heel benieuwd of het je lukt, want het zijn toch allemaal verschillende tariefgroepen? Succes in elk geval!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ze gisteren besteld en vanmorgen lagen ze al in de brievenbus!
Er staan inderdaad geen geboortedata op...er staat gewoon "volwassene"..op ieder kaartje. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat het allemaal klopt...in ieder geval bedankt voor je "mee-denken" !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
: )

Andere antwoorden (1)

Je kunt dan als beste via de Duitse of Belgische spoorwegen site boeken.

www.bahn.de -> Je kunt de site in het Nederlands instellen.
www.b-europe.com/Reizen