Welke honden kunnen in warme landen leven

Dus ik ga heeeeeell vaak op vakantie naar georgie (geboorteland en heel mijn familie woont daar) en ik mocht voor mijn verjaardag zelf eens een cadeau kiezen, alles wat ik wou mocht en ik heb een hond gevraagd, een mopshond maar ik heb toen gelezen dat het niet lang onder warme temperaturen kan (en in georgie is het dus heeelllll warm dus mijn vraag is welke honden kunnen goed in warme EN koude temperaturen? Want als het winter is sneeuwt het altijd en in zomer kan het oplopen tot gem. +- 30°c

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je in Georgie ook hondenasiels hebt of mensen die honden hebben?zou daar kijken naar hondje want die komen daarvandaan en zijn gewend aan hitte en kou swinters.Als je hond gewoon binnen kan zitten en binnen is het koel is hwet verder geen probleemof als je een plek hebt waar het koel is en uit de zon,tenzij het een husky is maar kan je verhelpen door byv zwembadje buiten zetten en hem daar af en toe in af laten afkoelen.Swinters geen naakthondje,ook zomers niet in hete zon buiten zetten want die verbrand maar meeste honden kunnen wel tegen warmte en kou,als je ze maar voldoende bescherming geeft tegen zon en kou en als het koud is buiten ze laat rennen,warmen ze zichzelf genoeg op.