kunnen wij (beide 16 jaar) op vakantie naar luxemburg?

Ik wil graag samen met mijn vriendin (beide 16 jaar) naar luxemburg op vakantie. Is dit mogelijk kwa vervoer en verblijf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek camping "alferweiher" ligt in echternach, Luxemburg. Ga er zelf ook (weer) heen dit jaar. Je kunt vantevoren bellen met de neserlandse(!) eigenaar. Hij spreekt trouwens ook Duits, Frans, engels en luxemburgs en kan je dus in het land zelf ook van dienst zijn.
Voor meer info kun je mij een pb sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke periode wil je heen trouwens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze camping ligt dichtbij een meer (ver genoeg weg om geen overlast en hebben) waar jaarlijks het "e lake" festival wordt gehouden een gigantisch muziekspektakel en bovendien helemaal gratis.

Antwoorden (4)

Volgens mij is dit wel mogelijk. Ik heb 2 vriendinnen die met z'n tweeën (beiden 17 jaar oud) naar Italië op vakantie gaan met de bus. Je kan dan wel op een jeugdcamping of in een jeugdherberg verblijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is mogelijk. Je kan kijken voor een bus, wil je iets zelfstandiger reizen kun je kijken via NS Hispeed. Let wel via NS Hispeed is Luxemburg niet dagelijks te bereiken en misschien qua locaties wat beperkt (misschien alleen Luxemburg stad). Maar vanuit daar kun je ook met het openbaarvervoer reizen.

Ben je helemaal een waaghals dan kun je gaan liften. Maar dat vind ik niet verstandig en zeker niet als 16 jarige meiden.

Verder kun je er ook een meer daagse fitstrip van maken. Maar mijn ervaring met jonge meiden is dat ze hun bagage voor 3 dagen nog niet op de fiets mee krijgen.

Dus ik zou voor NS Hispeed gaan. Verblijf is niet echt een probleem al zullen menig campings niet echt zitten te wachten op jongeren. Maak bij boeken wel goede afspraken dit voorkomt problemen. Bovendien zijn veel campings gewoon gericht op Nederlanders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Qua reis is het geen probleem. Wil je kamperen? Vraag het dan na bij je camping als je reserveert. Andere optie waar het zeker geen probleem is, is de ouderwetse jeugdherberg.

De reis er heen: De pruts-website van NS Highspeed verkoopt enkel tickets naar Luxemburg stad. Ik neem aan dat je naar Luxemburg gaat voor de natuur? dan is Diekirch of Clervaux een betere bestemming om naar te reizen.

Koop je ticket gewoon op de site van de Belgische spoorwegen en je kan wel alle bestemmingen in Luxemburg boeken. Heb je een Nederlandse kortingkaart? Koop dan een kaartje naar Maastricht en vanaf daar een kaartje naar Luxemburg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het mag wettelijk gezien wel, maar het kan zijn dat ze geen accommodatie willen verhuren op sommige plekken aan mensen onder de 18.