Is het toegestaan om planten mee te nemen in het vliegtuig?

Bloemen/Planten voor in de handbagage of in de bagage zelf die verstuurd wordt? Welke etenswaren is trouwens toegestaan om mee te nemen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Land: Van Nederland naar China.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
11K

Het beste antwoord

Dat hangt af van de vliegmaatschappij.
Op deze uitgebreide lijst staan geen planten bij de verboden dingen.

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/vliegen/86415-handbagage-wat-mag-er-wel-en-niet-mee-in-de-handbagage.html

Deze regels gelden voor alle mensen die vertrekken van of overstappen op een luchthaven die zich binnen de Europese Unie bevindt.

Zodra je buiten Europa gaat vliegen kunnen er wel weer strengere eisen gelden,
omdat sommige landen zo hun eigen regels hebben.

Maar ik zou voor de zekerheid altijd even de maatschappij bellen.
Of:
Wie niet zeker weet of hij een bepaald artikel wel of niet mee mag nemen in de handbagage kan altijd bellen met 0900 01 41. Hier zitten mensen die weten wat mag en wat niet. Het informatienummer kost wel 0.40 euro per minuut dus goedkoop is dat niet.