Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op stedenvakantie naar Moskou, ik hoorde dat je dit nog steeds beter onder leiding van een gids kunt doen. Wie heeft ervaring met Moskou?

Ik wil graag met mijn gezin een weekjes op stedentrip. Kinderen zijn al 20 en 16 dus geen kleintjes meer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
746

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De eerste tip is dat je er aan moet denken een Visum te halen.
Meer informatie over het visum en wat je er allemaal voor nodig hebt vind je op onderstaande link:
http://moskou-tips.nl/visum.html

De rest van de site bevat trouwens ook allemaal prima informatie zo te zien. Ik zou er zeker even door bladeren.

Wat betreft het hoofddeel van je vraag: Vroeger had je zeker een gids nodig, tegenwoordig begint Moskou steeds meer te verwesteren. Je kunt met engels redelijk terecht en ook is het er niet meer zo gevaarlijk als jaren geleden: Je kunt er prima zelf rondreizen met OV e.d.
(bron: vrienden die er vorig jaar geweest zijn)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 2008 ben ik in Moskou geweest, en het ging prima zonder gids. De metro brengt je overal en kost bijna niets. Wel is het nuttig je 't cyrillisch alfabet een beetje eigen te maken, anders verdwaal je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt jezelf prima redden in Moskou als je maar een reisgids meeneemt en vantevoren het alfabet leert. Persoonlijk vind ik een week veel te lang voor Moskou. Heb je al eens overwogen om een riviercruise te doen van Moskou naar St Petersburg (of andersom)? Dan zie je zowel de twee steden als diverse stops in kleine dorpen.
Er is dan van alles georganiseerd, maar je kunt er ook prima voor kiezen om in de steden zelf alles te doen, want zeker de optionele excursies kun je beter zelf regelen (stukken goedkoper en bovendien meer vrijheid qua tijd). In de link vind je de organisatie waar wij mee hebben gereisd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding