Dat zal de hoofdstad zijn: Windhoek

Toegevoegd na 7 minuten:
Windhoek heeft 322.500 inwoners (2011)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windhoek

Op de 2e plaats komt Rundu met 61.900 inwoners (2011), gevolgd door Walvisbaai met 61.300 inwoners en Swakopmund met 44.700 inwoners.

Swakopmund heeft een wat Duits karakter, in deze stad kun je bijna overal met Duits terecht en je kunt er ook op veel plekken Kaffee mit Kuchen bestellen.
Dit komt omdat Swakopmund ooit een Duitse kolonie geweest is.

Mocht je ooit plannen hebben om daar naar toe te gaan, breng dan ook een bezoek aan Cape Cross en de Skeleton Coast.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vergeet Etosha niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Etosha is prachtig, maar wel een stukkie verder rijden vanuit Swakopmund.
Dan kun je eerder nog naar de Sossusvlei gaan (ook onvergetelijk)

Andere antwoorden (1)

Windhoek met ruim 260.000 inwoners:

http://www.geonames.org/NA/largest-cities-in-namibia.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volkomen onterechte min.
Aantallen inwoners van jouw antwoord inmiddels achterhaald, maar zeker nog de grootste stad in Namibie.
C+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, ik krijg altijd een - van een bepaald persoon (alleen wie...?)