Kan een Tunesiër makkelijk aan een visa komen?

Ik ken iemand uit Tunesië die graag een visa zou willen aanvragen om een week op vakantie te gaan naar Malta of Griekenland. Hij zegt dat het voor hem onmogelijk is om een visa te krijgen (hij is 18 jaar).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (1)

Voor je vraag moet je inzicht hebben in de visumregels van Malta of Griekenland. Het zal moeilijk zijn om iemand in Nederland te vinden, die hiervan op de hoogte is. Als je naar de Nederlandse visumregels kijkt, dan zie je dat je een visum kan krijgen op basis van werk, een kort (toeristen)visum van maximaal 30 dagen of een lang visum van maximaal 90 dagen. Voor een toeristenvisum moet iemand garant staan (voor 10.000 euro) of moet degene die wil komen een bedrag van 34 euro maal het aantal dagen dat hij/zij wil komen op de bankrekening hebben staan. Daarnaast is een retourticket en een ziektekostenverzekering verplicht. Het moeilijkst is om aan te tonen dat er geen "Vestigingsgevaar" is. Dat kan door aan te tonen dat iemand eigenaar van een huis is, een gezin heeft in het land van herkomst o.i.d. Ik weet dat in de EU België en Duitsland soortgelijke visumregels heeft, maar ook dat in Afrika Nigeria ook soortgelijke visumregels heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Excuses; kort visum tot maximaal 90 dagen, lang visum langer dan 90 dagen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dus hij moet 10.000 garant staan. Kan dat ook zijn ouders zijn? En hoeveel kost een visum?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet hij of zijn ouders, maar iemand die hem uitnodigt moet garant staan! Hoeveel een visum kost varieert in welke situatie en voor welk land. Voor Nigeria betaalde ik in 2005 75 euro, een bezoeker bij ons moest 140 euro betalen, voor familie van een EU-burger (na EU-route) is een vidum gratis.