Is Ryanair nog veilig?

Hallo , jullie hebben vast gehoord over Ryanair dat hij te weinig tankt. Is ie dan nog wel veilig en is de kans dat ie sneller neer kan storten? Ik wil graag boeken. Maar durf & vertrouw het niet goed. Advies alsjeblieft. Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wanneer een vliegtuig te weinig brandstof heeft om de bestemming te halen, dan zullen de piloten ergens anders landen. Daar wordt goed opgelet door de gezagvoerders. De kans dat de piloten met te weinig brandstof door zullen gaan is heel klein. Enige wat gebeurt in zo'n geval is dat er eerder wordt geland dan was gepland. Na een aantal onderzoeken is gebleken dat Ryanair niet 100% zuiver is. vooral met betrekking tot arbeidsomstandigheden en de hoeveelheid brandstof dat getankt wordt. Om te kunnen concurreren met de duurdere vliegtuigmaatschappij wordt er zo min mogelijk getankt zodat de vliegtuig zo licht mogelijk is en minder brandstof verbruikt. wat betreft de arbeidsomstandigheden, er wordt verwacht van de piloten dat ze altijd actief zijn, ook al zijn ze ziek of zouden ze eigenlijk niet mogen werken. Geruchten over Ryanair kwamen op het nieuws door een aantal medewerkers die dit hebben gelekt. Er zijn afgelopen jaar een aantal incidenten ontstaan, waaronder een paar noodlandingen omdat de brandstofpeil te laag was. Dit was 3 x gebeurd in Valencia. Op dit moment zijn er onderzoeken gaande via meerdere inspecties/autoriteiten/verenigingen. We kunnen op dit moment niet zeggen of het veilig is om met Ryanair te vliegen, maar ook niet dat het onveilig is. We blijkt na gesprekken met gezagvoerders en copiloten dat er gevlogen wordt met tegenzin. De piloten zelf werken als 'contractors'. Ze worden ingehuurd en worden betaald per vlieguur. Dit betekent dat ze moeten werken om betaald te krijgen. Dus er zijn piloten die werken terwijl ze eigenlijk ziek zijn of persoonlijke problemen hebben. Dit is zelf gezegd door een aantal van die piloten. Hierdoor kunnen er risico's ontstaan. Naar mijn mening zou je beter kunnen vliegen met een ander maatschappij. Het zal wat duurder zijn, maar daar krijg je ook wat meer voor terug.

Er zijn geruchten echter ook Ryanair kan niet te weinig tanken daar ze dan hun licentie verliezen. Ryanair tankt net zoveel als wettelijk is voor geschreven (geschat verbruik + 45min vliegen), er zijn piloten die meer brandstof willen meenemen echter is dat een enorm groot kostenplaatje voor Ryanair, enkel en alleen het meenemen kost een berg extra brandstof om het vliegtuig in de lucht te krijgen. Ryanair is dus niets gevaarlijker geworden dan voorheen.

Ryanair is niet NOG veilig, maar nog steeds veilig. Elke piloot moet voor elke vlucht specifiek aan de hand van een aantal zaken berekenen hoeveel brandstof hij nodig heeft. Dat zijn onder andere: Het weer, Gewicht, Afstand, en waar het dichtsbijzijnde alternatieve vliegveld ligt. En men moet altijd genoeg hebben om ik meen 45 minuten te kunnen rondcirkelen. Aan da hand daarvan wordt er brandstof getankt. Vaak willen piloten meer mee hebben. En dat kost geld, want brandstof weegt ook. Daar zit de discussie, Ryanair wil dat men zich aan de daadwerkelijk berekening houdt. Omdat zoiets op jaarbasis enorm bespaart. Ga er van uit dat indien men daadwerkelijk de regels zou overtreden ze hun vergunning snel zouden verliezen. Piloten zijn over vroeger uit gewend een grote status te hebben. Immers je was een held als je naar Batavia op en neer vloog. Die status hebben ze zeer lang gehouden (met name zelf) De lonen, het aanzien etc etc gaf ze een soort recht als "de Baas" Ryanair ziet het als gewoon personeel net als ieder ander en zij bepalen company regels. Dat is voor veel piloten even slikken. en daarom steigeren ze nu snel. Nogmaals regels zijn regels en zodra ze die echt zouden overtreden zijn ze snel klaar

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100