Hoe duur is het ongeveer om naar Amerika te vliegen en een jaar te verblijven in een van de goedkopere plek? En welke plek zal dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (3)

Een van de goedkopere plekken om heen te vliegen is New York. Dit omdat hier gewoon veel vlucht aanbod is. Maar New York zelf is niet de goedkoopste plek om te verblijven. Dan zul je toch naar de staten moeten gaan waar niet zo'n groot toerisme aanbod is: Arkansas, South-Dakota, North-Dakota, Ohio, Washington, Alaska, Utah
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De prijs van een enkel ticket Ams-Nyc is ongeveer €340
gvrox
11 jaar geleden
Waarmee kun je zo goedkoop vliegen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Icelandair, het programma skyscanner zoekt naar goedkope dagen om te vliegen en goedkope plaatsen om op te vliegen en vergelijkt daarbij alle vliegmaatschappijen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel luxe je wil en wat je daar van plan bent. Bij het vorige antwoord zag je al wat de goedkopere staten zijn. Bereken dan 2 maal een enkele reis (Amsterdam - New York... als voorbeeld), zal rond de 800 euro kosten (met een beetje geluk). Het vervoer heen en weer van New York naar je bestemming ca. 400 euro. Dan krijg je je onderdak en eten, laat zeggen 700 euro p/maand (minimum) + alle extra kosten die je daar wilt gaan maken. Ik neem aan dat je daar niet een heel jaar naar toe wil om alleen maar te slapen en eten. Dan kom ik op zo'n kleine 10.000 euro, alleen voor het reizen, verblijf en eten. Reken de rest erbij en dan denk ik dat je een redelijke schatting heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vliegen kan al vanaf $450, en vaak ook goedkoper als je vanaf Brussel vliegt. Ik zou zeker ook in een van de zuidelijk staten gaan wonen, in New York is het bijvoorbeeld veel duurder om te wonen/leven. Hiervoor heb je minimaal $100,000 nodig per jaar om in Manhattan een beetje goed te wonen/leven. Toeristen kunnen een visum aanvragen voor 3 maanden. Daarna heb je een green card nodig. Let hierbij wel op dat ze wel kunnen eisen dat je minimaal $10,000 meeneemt. Als je echt cheap gaat wonen en leven zou je met 15,000 euro het wel kunnen redden.