Wie betaald de onkosten als een vakantie deels geannuleerd wordt ?

Vakantie geboekt en aanbetaald met 4 vriendinnen voor juli. Nu hebben 2 besloten niet te gaan maar wie draait er dan op voor de meerprijs van de accommodatie ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Het reisbureau (en ook het ANVR) kan het toch uiteindelijk niet schelen wie de kosten betaalt…..........als ze maar betaalt worden!

Ik neem aan dat iedereen zijn/haar deel van de aanbetaling heeft betaald en dat je dat niet terug gaat betalen.

Wat betreft de accommodatie: Vaak wil men niet eens dat er twee personen in een vier-persoons accommodatie logeren.
Dus vraag je het reisbureau of ze dat kunnen omboeken naar twee personen.

Gaat dat niet, dat zul je onderling iets moeten regelen voor de kosten.
Dit zijn heel vervelende situaties, want diegenen die niet meegaan hebben
wel gereserveerd. En als je iets reserveert - en het kan niet worden geannuleerd, dan moet je betalen!

Kun je niet twee andere mensen vinden die wel mee willen gaan?

Ik hoop dat je daar in vriendschap uit kunt komen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Wat ook nog kan:

De hele reis annuleren en met z'n vieren de annuleringskosten betalen.

En dan kijken of je met twee vriendinnen nog iets anders kan boeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een niet sympathieke maar wel eerlijke maatregel, is om de twee 'annuleerders' voor de meerprijs te laten betalen, ieder voor een gelijk deel. Zij zijn de 'schuldigen'.

Uiteraard eerst proberen via de reisorganisatie of wijziging naar een andere accomodatie van hen kosteloos kan plaatssvinden. Of (als dat nog mogelijk is) de hele vakantie annuleren, de aanbetaling terugvragen en elders een nieuwe accommodatie zoeken.
Computoon