Als ik in de zomervakantie naar het Comomeer rijd in het weekend, hoe kan ik dan het beste rijden met zo min mogelijk kans op lange files?

Ik wil het liefst de Gotthardtunnel omzeilen, want dat zit altijd vast. Maar ook de verkeersovergang bij Chiasso - Como heb ik niet zulke goede ervaringen. Wat kilometers omrijden vind ik geen probleem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Neem dan de Gotthard-pas. Ter hoogte van Hospental rijd je de berg op. Steile route in het begin, geweldig uitzicht. In Hospental kun je overnachten. Dus als je eind van de dag aankomt en de volgende ochtend bij het krieken van de dag verder rijdt, mijd je de files, schat ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat een overnachting de bedoeling is, anders kan de vraagsteller beter gewoon een dag later gaan rijden....